• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische verwijzing tijdens filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwaard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2015
Hai,

Ik heb een sheet waarin ik naar een bepaalde plek verwijzen, maar die plek moet dezelfde zijn tijdens een filter.
Dus: ik wil altijd de waarde uitlezen van rij 8 kolom 1 (op het scherm), ook als er gefilterd wordt en er iedere keer dus iets anders staat.

Hoe pak ik dat aan?

Dank,

Rutger

Zonder voorbeeld: =$A$8
En als je het anders bedoeld dan graag een voorbeeldje.

Dat is niet dynamisch, want er blijft altijd dezelfde waarde staan ongeacht of je filtert of niet.

Ik wil dus dat in cel d1 de waarde 17 komt te staan als je op 'a' filtert en 4 als je op 'c' filtert.

Bijlagen

Ik weet niet welke logica hier achter steekt maar het het voorbeeldje doet het gevraagde.

Bijlagen

Niet helemaal, want als je op b filtert staat er 2 in plaats van 4. Deze subtotaal lijkt de laagste waarde weer te geven.

Laatst bewerkt:
Vandaar ook de opmerking over de logica. Maar dat vertel je er voor het gemak maar even niet bij. Maak een voorbeeldje met kolomkoppen met wat waar staat en laat zien wat het resultaat moet worden.

Zet onderstaande code in de bladmodule.
Code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
 [d1] = Range("b2:b1000").SpecialCells(12).Range("a1").Value
End Sub
Met in cel xfd1 de formule: =subtotaal(9;b2:b1000")

Hij is prachtig WHER.

Dank u, maar helaas ben ik er bij verder testen achtergekomen dat de logica van de formule in D1 niet helemaal "waterdicht" is.
Bij sommige combinaties van positieve en negatieve getallen in kolom B gaat het mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan