• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische waarden uit twee kolommen onder elkaar zetten in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulietteMac

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Hoi allemaal!

Ik ben aan het proberen om twee dynamische kolommen met gegevens in 1 kolom te zetten.
Ik heb een voorbeeld erbij gevoegd. Maar in dit voorbeeld zijn het geen dynamische waardes.
Daar bedoel ik mee dat in mijn echte bestand de kolommen soms meer waardes bevatten en soms minder.
Ze moeten in kolom A t/m C dus automatisch onder elkaar gezet worden en mee veranderen met de dynamische waarden in de kolommen.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel!!!

Als iemand een antwoord heeft zou dat super zijn, alvast bedankt!
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Deze macro doet dat voor u, maar telkens opnieuw op vraag:
Code:
Sub cobbe()
Range("A2:C50").ClearContents
For Each cl In Range("I2:I" & Range("I" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
 cl.Resize(, 3).Copy Cells(Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1, 1)
Next
For Each cl In Range("M2:M" & Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
 cl.Resize(, 3).Copy Cells(Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1, 1)
Next
End Sub

Bedankt voor je reactie! Maar ik zoek eigenlijk een oplossing zonder macro.. Dat was ik vergeten er bij te zetten.
Zou daar ook een mogelijkheid voor zijn?

In bijlage een aanpak met formules.
Gebaseerd op (6!) dynamische genaamde bereiken, zie de Name Manager (ctrl+F3)

Edit: ik bedenk me net dat ik die 6 zou kunnen reduceren naar 2.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie ik zie dat het werkt! Maar nu moet ik het nog in mijn eigen bestand dat groter is en 5 kolommen heeft zien te verwerken.
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dit hebt gedaan??

Laatst bewerkt:
In bijlage nog een versie met slechts 2 dynamische genaamde bereiken, nu elk 3 kolommen breed.
In je grote bestand zul je deze elk 5 kolommen breed moeten maken veronderstel ik.
Zoals gezegd: via ctrl+F3 kom je in de Name Manager, daar zie de twee genaamde bereiken en de "refers to" formule die het bereik z'n dynamische eigenschap geeft.
De formules in kolom A:C spreken voor zichzelf denk ik.

Bijlagen

Dankje! Het werkt volgens mij maar mijn bestand wordt er ontzettend langzaam door waardoor hij op een gegeven moment stopt met berekenen? Of heb ik dan een foute formule ingevoerd?

Dit vraagt inderdaad veel rekenkracht bij grote bereiken.
In dat geval zal je moeten uitzien naar een aanpak met een macro zoals Cobbe voorstelde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan