• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische werkbladnamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roggebot

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2019
Ik ben op zoek naar een formule waarmee je met dynamische bladnamen kan werken.

Mijn Excel model bevat bladen met de namen JAAR1 t/m JAAR10, die op dezelfde manier zijn opgebouwd, maar andere data bevatten.

Er is nog een blad met de naam INFO. Op dit blad wil ik data ophalen uit één van de andere bladen. In cel A1 op dit blad, vul ik handmatig JAAR1, of JAAR2, of JAAR3, …. in . In cel A2 wil ik een formule hebben die met behulp van de waarde die dan in A1 staat, in het betreffende blad data op haalt. Dus als ik bijvoorbeeld in cel A1 “JAAR3” invul, dan wil ik in cel A2 een formule die een waarde ophaalt uit het blad JAAR3.

Dat kan met dit in A2:
Code:
=INDIRECT(A1&"!A1")

Power Query.

Alle gegevens in 1 werkblad met een kolomnaam voor het jaar waarop de gegevens betrekking hebben. Alles in 1 dynamische tabel. Dynamischer kan niet.

Alle gegevens op 1 werkblad is voor mij geen oplossing. Ik heb een testbestandje gemaakt en toegevoegd.

Bijlagen

En #2 heb je al getest?
In deze gedaan:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan