• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Eén bas file centrale locatie met meerdere templates delen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een Excel template die in 250 locaties zijn geplaatst.
In deze excel template heb ik vba programmatuur draaien om o.a. de validaties goed in te regelen.
Probleem is wanneer er een wijziging in de vba moet doen ik alle data met Access binnen moet slurpen, vba aanpassen en data terugzetten.
Ik weet nog steeds niet hoe ik een bas file op een centrale directorie plaatst en deze in template kan refereren.
Op deze manier hoef ik na deze importeren en exporteren dit niet meer te doen.
Helemaal ideaal is dat je vanuit Access een bas file kan importeren in template maar verwacht niet dat dit kan.

Hebbes, zelf gevonden:

Bij opstarten excel bestand refereer ik naar deze sub en daarna is basfile ingeladen

Private Sub Workbook_Open()
ImportBasFiles
End Sub

Public Sub ImportBasFiles()
Dim strBasfile As String

strBasfile = "D:\Excel\makro\modTest.bas"
Application.VBE.ActiveVBProject.VBComponents.Import (strBasfile)

End Sub

Maar dan moet je de oude Module eerst verwijderen, anders staat hij er twee keer in, zie: http://www.cpearson.com/excel/vbe.aspx
Code:
Sub DeleteModule()
    Application.VBE.ActiveVBProject.VBComponents.Remove Application.VBE.ActiveVBProject.VBComponents("Module1")
End Sub

Laatst bewerkt:
Plus dat de rechten op macro's in het Vertrouwenscentrum zo moeten staan dat de toegang tot het objectmodel van het VBA project vertrouwt is.
Daar zal een beheerder niet blij van worden.

Waarom geen AddIn op een centrale lokatie ??

Haha jullie beiden werken hebben dezelfde antwoord. Thanks!
Btw ik heb nog een vraag gesteld over een SOAP request.
Zijn jullie hier ook bekend mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan