Eén bepaalde website niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingeborgv

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Hallo,

Ik kan geen verbinding krijgen met één bepaalde website terwijl andere websites helemaal geen probleem zijn. Als Windows Vista op zoek gaat naar een oplossing krijg ik de melding; "kan geen verbinding met de externe host (en dan het nr.) worden gemaakt. De externe host is door netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen".

Wie o wie kan mij verder helpen :confused:?
Alvast bedankt

Hallo,

Ik kan geen verbinding krijgen met één bepaalde website terwijl andere websites helemaal geen probleem zijn. Als Windows Vista op zoek gaat naar een oplossing krijg ik de melding; "kan geen verbinding met de externe host (en dan het nr.) worden gemaakt. De externe host is door netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen".

Wie o wie kan mij verder helpen :confused:?
Alvast bedankt
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds gisteren rond een uur of 18.00! (31 aug). Ik zit even wat te kijken op de website, vervolgens kan ik deze (als enige website van alles wat ik bezoek) niet meer bezoeken. Ik heb de volgende info:

Bij Firefox krijg ik dit:

De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Explorer krijg ik dit:

Er kan geen verbinding met de externe host www.footstar.org (75.126.75.28) worden gemaakt

De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen

Vervolgens krijg ik een optie om de netwerkadapter LAN-Verbinding opnieuw in te stellen (Het opnieuw instellen van een adapter kan soms een onregelmatig probleem oplossen), dat doe ik dan en geeft hij aan dat er nog steeds een probleem met de verbinding is. Vervolgens zoekt hij op andere netwerkproblemen, maar dan krijg ik gewoon dezelfde melding.

Er kan geen verbinding met de externe host www.footstar.org (75.126.75.28) worden gemaakt.

Ik heb wat vrienden van mij gevraagd, die hadden nergens problemen mee, op één na, die aan de andere kant van de (weliswaar) zelfde stad woont, maar dat lijkt me wat vergezocht.

Is er iemand die hier iets over kan zeggen? Even voor de info: ik ben niet zo'n grote held met laptops en PC's, maar het netwerk (modem, router en verbinding) daar zit het hem niet in, alles werkt prima.

Dank jullie wel alvast! :thumb:

:shocked: Ik had toch echt verwacht dat er in ieder geval één iemand mij kon helpen :confused:!?!
Niet dus... helaas.

Kans is zeer groot dat de site niet in de lucht (meer) is.

Wis op de pc die wel naar de site kan gaan eens de tijdelijke internet bestanden. Kijk of die pc dan nog wel naar de site kan gaan.

Hoi Mario,

Bedankt voor je reactie :thumb:, ik zal het eens proberen.

link bestaat nog.
waarschijnlijk ligt het aan de firewall of een antivirus programma die dit blokkeert.

ga eens naar start. uitvoeren
type daarin cmd.
enter

Je krijgt nu een zwart beeld te zien.
type daar het volgende in: ping www.wbv-alkemade.nl
Krijg je time-outs of een ip-adres?

Als het goed is krijg je deze ip-adres te zien:
213.133.41.4
In plaats van de link in te tikken. type de ip-adres in het adressenbalk. dus in plaats van http://www.wbv* het volgende:
213.133.41.4
Kom je nu bij de website?

Vreemd dat jij de site wel kan pingen. Hier krijg ik time-outs.

Kan natuurlijk ook hier intern zitten...

Hoi Firebal,

Nadat ik het webadres heb ingevuld komt er te staan;
Pingen naar (websiteadres) en dan het goede ip-adres met 32 bytes aan gegevens.
Daaronder komt 4x onder elkaar te staan; time-out bij opdracht.

Als ik alleen het ip adres in de adressenbalk zet dan doet ie het ook niet

dan ligt het waarschijnlijk aan je firewall. ik zou zeggen. vogel wat uit met de firewall instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan