Eén of meerdere gelijktijdige selecties maken in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Ik wens rapporten te maken op basis van een keuzelijst.

De opmaak van het rapport zou dus de uitdraai moeten worden van records uit een (hoofd)tabel, op basis van combinaties van één of meerdere selecties uit de keuzelijst

Kan ik een keuzelijst samenstellen waarvan ook meerdere items kunnen geselecteerd worden ?
.
Is dat mogelijk - hoe te maken ?
Of misschien zijn er betere opties voor dergelijk rapport.

Dank voor asistentie.
Pol

Kan ik een keuzelijst samenstellen waarvan ook meerdere items kunnen geselecteerd worden ?

Ja dat kan. Maak een keuzelijst (Geen keuzelijst met invoervak). Ga naar de propperties en vervolgens naar tabblad overige. Ga naar meervoudige selectie (MultiSelect)

Je hebt dan de volgende opties:

1. Geen (Standaard) Meervoudige selectie is niet toegestaan.

2. Enkelvoudig U kunt meerdere items selecteren of de selectie van meerdere items opheffen door met de muis op de items te klikken of door op de SPATIEBALK te drukken.

3. Uitgebreid U kunt meerdere items selecteren door SHIFT ingedrukt te houden en met de muis op de items te klikken of door SHIFT ingedrukt te houden en op een pijltoets te drukken om de selectie uit te breiden van het eerder geselecteerde item tot het huidige item. U kunt de items ook selecteren door met de muis te slepen. U kunt een item selecteren of de selectie van het item opheffen door CTRL ingedrukt te houden en op het item te klikken.

mvg
Charles

Ja dat kan. Maak een keuzelijst (Geen keuzelijst met invoervak). Ga naar de propperties en vervolgens naar tabblad overige. Ga naar meervoudige selectie (MultiSelect)

Dank voor de suggestie.
Vraag :
1. hoe kan ik dit keuzelijst - formulier ontwerpen in de bekende wizardvorm : de keuzelijst links en de geslecteerde items tonen in een rechtse kolom ?
2. hoe kan ik vervolgens deze geselecteerde item(s) 'onthouden' om ze vervolgens te gebruiken in een query ?

Zijn hiervan ergens voorbeelden te vinden ?

Dank
Pol

In het bijgesloten voorbeeld kun je zien hoe je dit kunt doen.

Een voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden - Dank.
Mijn aspiraties met 'Veel op veel relaties' zijn :
- uit de listbox van alle cursisten (gevoed door de cursistentabel) een aantal te (multi)selecteren naar deelnemers
- en vervolgens deze deelnemers (=deelnemende cursisten) aan te wenden als selectiecriterium om een rapport samen te stellen uit een andere tabel waarin cursisten een veld vormen.

Een link leggen tussen deelnemers uit bovenstaande selectie en diezelfde deelnemers als selectieciterium in het beoogde rapport, is mij nog niet duidelijk.

Tenzij er andere manieren bestaan zou een automatische opslag in een tabel (of query) van mijn hierboven geselecteerde deelnemers een oplossing zijn. Alléén weet ik niet zo direct hoe dit zou moeten gebeuren.

Dank voor suggesties.
Pol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan