• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eén persoon indelen in meerdere groepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Jan maakt onderdeel uit van de volgende groepen

Vrijwilligers werk

Bouwvakker

Volleybalgroep

Je voert dus in één rij de gegevens in:
Jan Groot, Plein 7, A'dam, leeftijd, tel. nummer, e-mailadres

Als je Jan nu in de eerste cel een uniek nummer geeft en je maakt één rij aan, kun je dan in de volgende groep volstaan met datzelfde nummer of is dat te ingewikkeld. Dus dat nummer moet een formule bevatten?

Het lijkt er op dat je een relationele database gaat opzetten. je zal dus een tabel PERSOON krijgen met daarin alle NAW gegevens én het ID. In de tabel ARBEID (of iets dergelijks) zet je dan per werkvorm het ID en daarachter dan het type werk. De unieke sleutel op deze tabellen wordt dan het ID....

Kopiëren en plakken kan maar met veel groepen en veel personen heb je veel rijen en dan is het lastig.

Bekijk bijlage 281139

Ik denk dat je veel te diep nadenkt. Het is heel simpel. Ik heb jouw bestand geopend en ik zie in rij 1 de omschrijvingen. In rij 2 de invoer. Als JanS de code is dan moet als ik in rij 3 die code invul de hele rij automatisch worden aangevuld, dat is alles. In rij 4 hetzelfde etc. Kan zijn dat het niet mogelijk is, daarom vraag ik het.

Het bestand is op de één of andere manier corrupt. Telkens weigert die te openen en dan werkt office niet meer. Wat is een binair werkblad? Opnieuw gedownload en office werkt niet meer punt.

Laatst bewerkt:
Zet onderstaande formule in B5 en trek het door naar G5.
Code:
=VERT.ZOEKEN($A5;$A$2:$G$4;KOLOM();0)

Oké, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan