Eén Rapport met verschillende recordbronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fmeca

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hoi mede programmeurs,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb 1 universeel rapport waarbij ik dit wil afdrukken / bekijken door de data hiervoor uit verschillende query's te halen.

Dat wil zeggen hetzelfde rapport ("RapportKlantDetail") maar iedere keer een andere query ("querynaam") als recordbron.

Kan ik dit in de volgende code kwijt;
Code:
   Dim stDocName As String
   Dim stLinkcriteria As String

stDocName = "RapportKlantDetail"
        DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview,, RecordSource = "querynaam"

Wie kan mij helpen?

Mucho's Gracias

Eric

Ben bang van niet... De Recordbron moet je instellen in de Designmodus. Wat ik dus meestal doe is het rapport openen in Hidden Designmodus, vervolgens de Recordsource aanpassen, Opslaan met (uiteraard) bewaren, en vervolgens openen met de nieuwe bron.

Code:
    DoCmd.OpenReport sRapport, acViewDesign, , , acHidden
    Reports(sRapport).RecordSource = strSQL
    DoCmd.Close acReport, sRapport, acSaveYes

Verschillen je queries toevallig alleen in de voorwaarden die je meestuurt (bijvoorbeeld een query per klant)?
Zo ja, dan kun je een formulier gebruiken waarin je een keuzelijst zet met daarin je klanten.
Vervolgens open je je rapport (via een knop op het formulier) waarbij je als conditie de in de keuzelijst geselecteerde klant meestuurt.
Dan kun je volstaan met 1 standaard rapport.

Tardis

Verschillen je queries toevallig alleen in de voorwaarden die je meestuurt (bijvoorbeeld een query per klant)?
Zo ja, dan kun je een formulier gebruiken waarin je een keuzelijst zet met daarin je klanten.
Vervolgens open je je rapport (via een knop op het formulier) waarbij je als conditie de in de keuzelijst geselecteerde klant meestuurt.
Dan kun je volstaan met 1 standaard rapport.

Tardis

Helaas, Het gaat om een soort van storingregistratie systeem waar je de ene keer alle storingen wil zien, de andere keer alle storingen is een bepaalde periode en/of met een andere status ect. Zo krijg je toch al gauw verschillende query's omdat niet alle voorwaarden in één query passen.

Ik ga toch eens de mogelijkheid van Michel (Octafish) proberen.

WORDT VERVOLGD

Hoewel mijn optie inderdaad best makkelijk is te implementeren, en nauwelijks te merken is in de snelheid bij openen bijvoorbeeld, kun je ook verwegen om een formulier voor het rapport te hangen waarop je een aantal filtermogelijkheden aanbiedt/voorkauwt. Deze filtering kun je dan wèl heel makkelijk overzetten naar je rapport.
Afhankelijk van het aantal opties dat je wilt aanbieden is de code daarvoor simpel tot wat ingewikkelder, maar het geheel is wel veel flexiber te maken. Nu moet je waarschijnlijk voor alle mogelijkheden een aparte query maken, en zelf zou ik daar toch ook geen voorstander van zijn.
De keus is uiteraard aan jou...

Michel,

Allereerst werkt jouw oplossing perfect!

Ik heb dit eerst ook overwogen omdat de gegevens ook al in een formulier waren weergegeven.
Ik zal dit waarschijnlijk gaan gebnruiken in een volgende versie.
Op dit moment worden de filters door invulvelden en keuzelijsten beperkt.
Het probleem kwam hieruit voor dat de voorwaarden voor een filtering wijzigen, bijv. de ene keer wil je alle storingen zien die "gereed' zijn en een andere keer alle storingen die "<> gereed" zijn. Om dit te bewerkstelliggen heb ik 2 queries gemaakt. de ene met 'status' voorwaarde "=" en een ander met voorwaarde "<>". Dit kreeg ik met SQL niet voor mekaar.

Bij een volgend rapport is het weer een stapje verder: Hier wordt de rapportage grafisch weergegeven.
De grafieken moeten gebruik maken van dezelfde query als het rapport zelf.
Dit probleem zal ik appart posten.

Voor zover wordt dit topic gesloten:

Gracias guy's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan