e-book

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer31

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hallo helpers,
Misschien niet zo moeilijk, maar ik kom er niet uit.
Ik heb op mijn galaxy tab.3 in de dropbox een E-book gezet.
Wat ik op mijn pc wel kan, lukt hier niet: als ik op E-book ... tik krijg ik het volgende schermpje:
------------------------------------------------------------------------
e-book ...zip kan niet worden gweopend

Download een app waarmee dit bestand kan worden geopend
-------------------------------------------------------------------------

Waar kan ik de app vinden en hoe doe ik dit??
Groetjes,
Peer

Op de PC eerst het "zip-bestand" unzippen=uitpakken.
Dat is een functie die tegenwoordig standaard in windows zit.
De uitgepakte versie kan dan hoogstwaarschijnlijk wel mee gewerkt worden.

Nee, srpchulp er moet eenapp gedownload worden.Op mijn pc en laptop kan ik het pdf-bestand meteen aan.
Maar op de tablet is dat anders.
Groetjes, Peer

Peer31, als u op een windows pc dubbelklikt op een gezipped bestand wordt deze automatisch "un-zipped" door windows en wordt de unzipped inhoud getoond.
het lijkt dus net alsof het bestand niet gezipped is terwijl het in werkelijkheid dat wel is.
Haal in de Verkenner bij het onderdeel "Weergave" het vinkje maar eens weg bij "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen".
Dan wordt ineens zichtbaar dat het de toevoeging .zip heeft.

Hallo,
Ik kan Weergave niet vinden, heb W8.1
gr.peer

Maar ik neem aan dat u wel de Windows Verkenner kunt starten?

Zo ja, start dan de Verkenner en ga naar het betreffende bestand.
Druk daar dan een maal op met de rechter muisknop.
dat geeft een menuscherm.
Een van de opties in dat menuscherm zal zijn "Alles Uitpakken"
Volg dan de instructies die verschijnen en dan wordt het zipped-bestand unzipped.
Dat unzipped bestand zou dan gewoon op de e-reader te lezen moeten zijn.

Hallo srpchulp,
Op de tablet blijft het probleem, er komt weer een scherm met de mededeling dat er een app geladen moet worden.
Op mijn pc 8.1pro en op mijn laptop geen probleem ik kan het bestand meteen lezen.
Groetjes,
Peer

Hoi Peer31

Kijk even of je zoiets helpen kan ? :(

KLIK -->>http://www.eburon.nl/hoe_lees_ik_epub_ebooks_op_mijn_android_tablet_of_smartphone
of zoiets ? -->> http://e-readerweb.nl/index.php?act...eiding_e-books_op_een_e-reader_zetten&lang=NL

En nog een mooie tip over -->> http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/overig/book-laptop-tablet-verplaatsen.398134

P.S. Mocht toevallig inderdaad een EpuB of Ebook ingepakt te zijn, die moet je eerst wel uitpakken en verplaatsen in daarvoor bestemde Ebook-map vanuit je met juiste reader ( kijk boven links ! ) die ook lezen kan :(

Laatst bewerkt:
Dit lijkt me duidelijk: Ipv. de extensie .epub heeft het e-book blijkbaar nu de extensie .zip
Het klopt dat een .epub bestand (eigenlijk) een .zip bestand is, maar als de extensie niet gewoon .epub is dan zal het als een .zip bestand beschouwd worden en dus worden uitgepakt ipv. "gelezen".
M.b.t. .epub extensie: informatie

Tijs.

Beste Helpers,
Bedankt voor de reacties, ik ben er uit.
Ik ga het allemaal nog even bekijken van die te downloaden apps.
Maar met de reactie van Terrarabo heb ik de eenvoudigste oplossing.
Het werkt perfekt: gewoon alleen het pdf-bestand in de dropbox zetten en die dan openen.
Verder mijn excuses voor de late reactie: ik moest vanmorgen vlug weg en kon nu pas weer jullie hulp lezen en reageren.
Met vriendelijke groet,
Peer31

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan