E-Mail aangekomen???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elfje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Hallo!

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is te controleren of een door mijn verstuurde e-mail ook bij de ontvanger aankomt?

Dat je in outlook een ontvangstbevestiging mee kunt mailen, weet ik wel, maar dan ben je afhankelijk van de ontvanger. Als die bij "sturen?" nee klikt, weet ik nog niks...

Heb een probleempje na een ebay-koop en probeer iemand via mail te bereiken, maar krijg nul antwoord... :mad: terwijl het mail-adres wel klopt.

Help?!

Bedankt!

Elfje

Ehm, zou natuurlijk nog mooier zijn als ik kon zien of diegene de mail ook geopend heeft, of zijn post in ieder geval opgehaald!

Ik wil natuurlijk graag geloven dat diegene gewoon op vakantie is en dus niet kan antwoorden, maar ja...

Elfje

Als een bericht niet aankomt, krijg je het na één of twee dagen weer terug (bouncebericht), eventueel met de reden waarom het niet bezorgd kon worden.
Als je dat niet krijgt, mag je er dus van uitgaan dat de geadresseerde je bericht heeft ontvangen.
Voor een leesbevestiging ben je inderdaad afhankeleijk van de ontvanger.
(Persoonlijk zou ik ook niet zo blij zijn met de mogelijkheid dat anderen kuinnen zien wanneer ik mijn post ophaal en/of open.)

Guus.

Je kunt nooit zeker zijn of een bericht geopend wordt en wanneer.
Er zijn wel bedrijven die met bepaalde technieken 'pronken' dat je exact kunt zien wanneer een email geopend is, zoals bv http://www.didtheyreadit.com/

maar dat systeem werkt vaak niet (zeker niet wanneer de ontvanger een firewall goed heeft ingesteld)

Hi!

Bedankt, ik ga het gewoon proberen. Ik wil natuurlijk niet "spioneren", maar diegene staat niet in het telefoonboek (anders had ik gewoon gebeld) en zou toch wel erg graag willen weten, waarom ik geen reactie krijg.

Elfje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan