• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

e-mail adres opzoeken en invullen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeof1980

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Ik zou graag willen dat het e-mail adres genoemd in rij "14" kolom "E" in navolgende regel ingevoerd wordt als een datum in kolom in de rij "14" kolom "M" verstijkt. Navolgende regel heb ik in de VBA ingevuld.

sTo = ActiveSheet.Range("E14")

Nu is het wel de bedoeling dat als in rij "15" een datum verstrijkt deze ook naar het e-mail adres van rij "15" invuld.

Heeft iemand hier ervaring mee?:o

Jeof

De vraag is vaak bekeken maar nog geen reactie.
Voor mij is de vraag niet helemaal duidelijk en waarschijnlijk voor de andere lezers ook niet.

Heb je een voorbeeldbestandje ?

@ lockyouhaags070 het is niet nodig om letterlijk het verhaal van gelens te herhalen. Bericht verwijderd.

Ik zou graag willen dat het e-mail adres genoemd in rij "14" kolom "E" in navolgende regel ingevoerd wordt als een datum in kolom in de rij "14" kolom "M" verstijkt. Navolgende regel heb ik in de VBA ingevuld.

Nu is het wel de bedoeling dat als in rij "15" een datum verstrijkt deze ook naar het e-mail adres van rij "15" invuld.

Heeft iemand hier ervaring mee?:o

Het is niet zo moeilijk om te controleren of een datum al geweest is. Hier hoef je geen VBA voor te gebruiken maar kun je in Excel de datum vergelijken met de datum van vandaag.
In VBA kan je vervolgens bepalen welke regel(s) verzonden moet(en) worden. Dit zou heel flexibel kunnen zodat je niet steeds code hoeft aan te passen.
Alleen is mij niet duidelijk welk e-mailadres (steeds ?) gebruikt moet worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wellicht dat navolgend bestand e.e.a. verhelderd.

Het is dus de bedoeling dat als één van de termijndatums ( 3 in totaal ) een e-mail verstuurt wordt naar de casemanager welke in de rij staat waar de datum verstrijkt. Voor de e-mail te generen heb ik in de VBA navolgende regels ingevoerd;

Code:
Sub Sendmail()

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    sCC = ""
    sBCC = ""
    sSubject = "Overschrijding termijn"
    strbody = "Geachte Casemanager," & vbNewLine & vbNewLine & _
              "Er is een termijn overschrijding bij navolgende omgevingsvergunning:"

With OutMail
        .To = sTo
        .CC = sCC
        .BCC = sBCC
        .Subject = sSubject
        .Body = strbody & vbCrLf & vbCrLf & ActiveSheet.Range("A14").Text & vbCrLf & ActiveSheet.Range("B14").Text
        .display
    End With
    Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
End Sub

Ik zou dus graag willen dat in "sTo=" het e-mail adres ingevuld wordt van welke de termijn verstrijkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan