E-mail adressen Excel naar Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudy1978

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Goedemiddag,

ik kom niet uit het volgende probleem: ik moet een groot aantal mensen een uitnodiging sturen (dit gaat om meer dan 1000 mensen). Ik heb een Excel bestand met daarin alle e-mail adressen.

Nu wil ik deze adressen op een eenvoudige manier in de verzendlijst van outlook krijgen. Is er een eenvoudige manier om dit te doen?

Ik slaag er wel probleemloos in om alle adressen te importeren naar mijn contactboek, maar dan heb ik ze nog allemaal afzonderlijk staan en moet ik ze dus nog apart selecteren. Ik zoek dus naar een manier om een groot aantal adressen makkelijk tot 1 verzendgroep te maken, waarna ik met 1 e-mail alle geselecteerden bereik.

Is dit mogelijk of kan dit niet met een dergelijk groot aantal adressen?

Ik hoor graag jullie tips.

Gr.

Rudy

Hoi,

Meer dan 1000 is wel heel veel ja,
Maar al verdeel je ze maar in ongeveer 4 x 250, dat moet zeker lukken.
Er zijn diverse methoden.
- Je kunt een aantal distrubitielijsten aan maken.
- Je kunt de relaties onderbrengen in één of meer categorieën (had beter middels een extra kolom 'categorieën' in Excel gekund eigenlijk)
- Je kunt ze per 'groep' van 250 in een aparte submap onder contactpersonen zetten en dan allemaal selecteren (vak BCC uiteraard)

Houdt ook rekening met de beperkingen bij je mail-provider ......

Laatst bewerkt:
Ben het met vanveelen eens! Maak kleinere groepjes.
Sommige providers accepteren maar 50 per batch, dus ik zou het zeker gaan testen alvorens je veel tijd stopt in het maken van groepen en dat later weer moet wijzigen.

Sowieso in de BCC!!

Een beetje netiquette bij dit soort acties, kan nooit kwaad :cool:

Het aanmaken van adressen in je contacten is al gelukt met importeren (hoeveel mensen dat al niet lukt....) dus dit ga je gegarandeerd 'meisteren'.

Al gedacht aan je bestand met adressen te segmenteren? Categorieën toewijzen aan soorten ontvangers. Bv. familie, klanten, leveranciers..

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan