E-mail adressen vanuit Outlook express

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Ik las in dit forum al meerdere vragen en antwoorden over migratie van mail en E-mail adressen vanuit Outlook Express naar Outlook maar vond nog geen antwoord op de volgende vraag: Als ik de contactpersonen vanuit OE importeeer naar Outlook worden het contactpersonen in de vorm van "adreskaartjes" weergegeven en daarbij worden alleen de "Contacten van de hoofidentiteit" overgenoemen. Ik zou ze echter graag in dezelfde vorm terug willen zien zoals in OE, incl. de indeling in mappen. Kan dat?
Ook zou ik graag willen weten of het voldoende is om de map outlook.pst op te slaan op bijv. een cd voor het maken van een back-up van zowel de mail als de contactpersonen.

Alsvast bedankt voor de reactie.

Groet, Pieter-Jan

Het pst bestand kopieren zou in ieder geval genoeg moeten zijn om de e-mailtjes te back-uppen. De contact personen worden in een ander bestand opgeslagen (kan een *.pab wezen = persoonlijk adresboek, waar de outlook adresboek worden opgeslagen weet ik niet).

Om te testen wat er mee wordt genomen zou je eventueel een nieuw profiel aanmaken en daar alleen de persoonlijke mappen in te doen.

De groeten,
Mark

Pieter-Jan, het zou handig zijn als men weet welke Windows jij gebruikt :D

Outlook gebruikt de PST bestanden. Daar staat alles in.
Bij OE zijn dat aparte bestanden: DBX (bijv. dbx Postvak in, dbx Postvak uit, etc.).
Het adres boek van OE is een WAB bestand.

Groetjes :D
Falco

Laatst bewerkt:
Ik maak gebruik van Windows XP en Office XP.
de E-mailtjes heb ik al succesvol in Outlook geimporteerd. Rest nog het binnenhalen van alle contactpersonen. Momenteel worden aleen de contactpersonen van de "hoofdidentiteit" geimprorteerd als adreskaartjes (i.p.v. in het persoonlijk adres boek *.pab). De rest zit in andere mapjes in OE maar worden niet mee overgenomen.

Gr, PJ

Bedoel je verschil in lay-out?
Ik heb ooit een uitleg gegeven hier op het forum over Outlook en Outlook Express bij XP. Hieronder dat tekst opnieuw, misschien heb je wat aan..:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij XP werk je met een soort van ‘centrale’ adresboek. Deze is dan beschikbaar voor: Outlook, Outlook Express, Internet Explorer, Microsoft NetMeeting en Microsoft Phone System.
Hieronder de handleiding van Microsoft:

Het adresboek openen
Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Adresboek om het adresboek te openen.

Als u het adresboek wilt openen in Outlook Express, klikt u op Adresboek in het menu Extra.

Contactpersonen importeren uit andere Windows-adresboekbestanden
U kunt contactgegevens importeren uit andere Windows-adresboekbestanden (.wab-bestanden), uit Netscape Communicator, uit het persoonlijk adresboek van Microsoft Exchange of uit tekstbestanden (.csv-bestanden).

Ga als volgt te werk om Windows-adresboekbestanden te importeren:
1. Open het Adresboek, wijs Importeren aan in het menu Bestand en klik op Adresboek (WAB).
2. Selecteer het adresboek dat u wilt importeren en klik op Openen.
Contactpersonen importeren uit andere adresboekindelingen
1. Open het Adresboek, wijs Importeren aan in het menu Bestand en klik op Ander adresboek.
2. Klik op het adresboek of bestandstype dat u wilt importeren en klik op Importeren.
3. Als het gewenste adresboek niet wordt vermeld, kunt u het exporteren naar een tekstbestand (.csv) of naar een LDIF-bestand (LDAP Directory Interchange Format). Dit bestandstype kunt u vervolgens importeren.

Grtz :D
falco

Falco,

Bedankt. Dit geeft niet direct een antwoord op mijn vraag maar ik kom er wel verder mee.
Ik kom er bovendien achter dat Outlook Express eigenlijk nog voordelen biedt t.o.v. Outlook. Outlook wilde ik eigenlijk gaan gebruiken i.v.m. de agendafunctie maar ik denk er nu over om een aparte agenda te installeren las ik een goeie kan vinden. Ik zal een nieuwe vraag plaatsen of er een XP standaard-functie of een apart programmaatje is dat ik hiervoor kan gebruiken. Als je nog een suggestie hebt houd ik mij aanbevolen.

Groetjes,
Pieter-Jan.

Pieter-Jan,
Goed dat je verder komt. Hoe bedoel je dat met adreskaartjes? Kun je een voorbeeld plaatsen?
Ik gebruik ook liever OE. Ik vind dat handiger (kleinigheden).
Persoonlijk (eigen mening dan) ben ik niet echt weg van XP. Heb hier een nieuwe HP laptop met XP maar ik werk liever met de PC met ME. Maar goed dat is eigen smaak.
Misschien vind je op de volgende links wat extra, interessante, info over XP:
http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?id=16471
http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=454&art=Yes

Soms kun je bij Microsoft ook een en ander vinden maar je moet geduld hebben.. :( :(

Groetjes :D
Falco

Falco,

Ik ben er uit wat de Outlook adreskaartjes betreft, ik hoef hier alleen de naam en E-mail adres in te vullen en de rest kan blanco blijven.

De links naar artikelen over XP zijn zeer interessant!

Bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Pieter-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan