e-mail alias bij hetnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Berichten
663
hallo allemaal,
een klant van me (beginnende oudere PC gebruiker) heeft bij hetnet een internetabonnement (instapsurf) besteld.
dat wordt binnenkort geleverd maar in de papieren staat dat zijn email adres niets met zijn naam te maken heeft maar met zijn postcode (zeg maar 1234AB1@hetnet.nl) en dat wil hij uiteraard niet
ik heb geprobeerd een alias aan te maken voor hem maar kan niet vinden hoe dat moet (inloggen bij www.hetnet.nl en dan naar eigen gegevens-mailbox gegevens geeft geen alias mogelijkheid); of kan dat domweg niet bij dit soort abonnementen?
iemand een suggestie?
 
bij live of gmail kan je gratis adressen creeren !

gr p slijper

beste p slijper, dat was mijn vraag niet. lees nog even de inleiding van mijn vraag. ik heb het over een 80-jarige man die net met PC-gebruik is begonnen en op zijn cursus met veel moeite outlook express heeft begrepen.
 
Het staat een beetje verstopt op de site van hetnet maar ik heb er dit gevonden:

E-mailadressen (aliassen)
Via 'Mijn Gegevens' kunt u zelf, op elk moment van de dag, mutaties uitvoeren aan e-mailadressen. Er geldt hierbij één uitzondering: uw gebruikersnaam is niet te wijzigen, te verhuizen of te verwijderen.


Stappen:
Extra e-mailadressen toevoegen aan een mailbox

Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op 'Mijn gegevens'
Ga naar het scherm 'Persoonlijke gegevens'
Klik in dit scherm op het submenu 'Mailbox gegevens'
Klik op de knop 'instellingen' bij de mailbox waaraan u een e-mailadres wilt toevoegen
zet een vinkje bij de optie: 'voeg hier een nieuwe alias aan deze mailbox toe'
Vul het nieuwe e-mailadres, de alias, in bij het veld 'Alias toevoegen'
Klik daarna op de knop 'Wijzigen'
Opmerkingen:
Indien een alias al gebruikt wordt of geblokkeerd is, zal een foutmelding worden getoond. Een mailbox kent maximaal vijf aliassen. Van de mutatie wordt een bevestiging per e-mail gezonden.

Meer over email bij hetnet:
http://hetnet.custhelp.com/cgi-bin/hetnet.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3346
 
In de tussentijd heb ik met Hetnet gebeld (45 cent per minuut) en het blijkt dat je pas een alias kunt toevoegen nadat alles geinstalleerd is en dat was nog niet het geval ... weer wat geleerd.
dank voor het meedenken!
 

Bijlagen

  • 5683dt1-klein.bmp
    34 KB · Weergaven: 125
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan