E-mail automatisch forwarding naar een groep mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denbesten

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
Voor een vereniging hou ik een mailbox bij waarin tenminste 30 mailadressen als forward-adres staan. Nu heeft de provider dit teruggeschroefd naar max. 15.
Nu kan ik het ledenbestand niet volledig bereiken.

Wie heeft er een oplossing hoe ik (en de leden) met 1 mailadres alle leden kunnen bereiken.

Dus mail verzenden naar bijv. verenigingx@oplossing.nl en dat alle leden de mail in hun persoonlijke mailbox krijgen.

Hoi,
Maak een Google account aan en meld je aan voor Gmail. Maak in Gmail onder contactpersonen een groep aan waar je de leden van de vereniging allemaal toevoegt. Geef die groep de naam v.d. vereniging als in je voorbeeld en voer die naam in bij een nieuw bericht. Alle leden zullen je bericht nu in hun mailbox krijgen.
http://www.google.com/mail/help/intl/nl/about.html
Het is gratis met 7GB opslagruimte, kom daar bij je provider maar eens om. Je hebt verder niets meer te maken met je provider die alleen maar geld aan je wilt verdienen en beperkingen opleggen.

Laatst bewerkt:
Mik, bedankt voor reactie maar mij is niet duidelijk hoe nu de leden naar één mailadres kunnen mailen zodat alle leden (via bijv. forward insteling in mailaccount) bereikt worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, ik heb het in eerste instantie niet goed begrepen, sorry. Kom er later op terug.

Voor een vereniging hou ik een mailbox bij waarin tenminste 30 mailadressen als forward-adres staan. Nu heeft de provider dit teruggeschroefd naar max. 15.

Gaat het hier om een provider of een hosting waar de vereniging een domeinnaam heeft geregistreerd?
Ik snap niet goed waarom je al de leden niet zou kunnen bereiken omdat het max totaal ontvangers werd teruggeschroefd naar 15.
Ik begrijp nog minder waarom er moet geforward worden.

Laatst bewerkt:
Gaat het hier om een provider of een hosting waar de vereniging een domeinnaam heeft geregistreerd?
Ik snap niet goed waarom je al de leden niet zou kunnen bereiken omdat het max totaal ontvangers werd teruggeschroefd naar 15.
Ik begrijp nog minder waarom er moet geforward worden.

Het doel is dat de leden onderling elkaar met 1 mailadres (is nu verenigingx@provider.nl) kunnen bereiken. Ik hou de leden bij in de forward-lijst. ( forward.jpg ) ( forward1.jpg )
(e-mailadres van mijn internetabbonnement, mag niets kosten dus geen eigen domeinnaam :rolleyes: )
Het gaat dus niet om een adresboek o.i.d.

Lees #2 van Mik zjegger
Verzend een e-mail met als ontvanger de aangemaakte groep waarin zich al de e-mail adressen van de leden bevinden.
Op deze wijze ontvangen al de leden het bericht en kunnen ze het bericht dan ook beantwoorden.
Zijn er 30 leden , maak je 2 groepen waarin zich elk 15 e-mail adressen bevinden.

Laatst bewerkt:
Lees #2 van Mik zjegger
Verzend een e-mail met als ontvanger de aangemaakte groep waarin zich al de e-mail adressen van de leden bevinden.
Op deze wijze ontvangen al de leden het bericht en kunnen ze het bericht dan ook beantwoorden.
Zijn er 30 leden , maak je 2 groepen waarin zich elk 15 e-mail adressen bevinden.

Nu snap ik het niet:confused::confused:
Als ik nu terugmail naar alleen dit mailadres komt de mail toch niet bij iedereen uit de groep aan?
(uiteraard staan wel alle adressen uit de groep in AAN: aangegeven)
Of doe ik iets niet goed?

Misschien was ik niet helemaal duidelijk.
Even nog kort probeer ik het te omschrijven wat de bedoeling is:
Er is nu 1 mailadres (van mijn priveabbonement) met alle leden als forward ingegeven. (deze hou ik bij) forward.jpg forward1.jpg
De leden zelf kunnen naar dit mailadres mailen en dan komt de mailing automatisch bij alle leden aan. Hierdoor hoeven de leden geen 30 mailadressen in te voeren of zelf een groep aan te maken en bij te houden. Nu heeft de provider de limiet naar max 15 forward-adressen teruggeschroefd.
Mijn vraag: kan iemand mij aan een oplossing helpen die voor bovengenoemde situatie bruikbaar is?

Als ik het nu goed snap, wil je 30 leden één en hetzelfde e-mail adres laten gebruiken om e-mails te verzenden vanop hun computer.

Dan moeten de ontvangers de functie gebruiken Allen beantwoorden, i.p.v. beantwoorden.

Laatst bewerkt:
Als ik het nu goed snap, wil je 30 leden één en hetzelfde e-mail adres laten gebruiken om e-mails te verzenden vanop hun computer.

:thumb: Helemaal juist, dat doen we nu al en dat loopt prima.
Alleen doordat mijn internetaanbieder de forward naar max. 15 heeft gezet kan ik geen wijzigingen meer aanbrengen of ik moet naar max 15 adressen terug en dan is hebben we er niets meer aan.

Jij maakt dus een e-mail account aan bij je internetprovider en 30 mensen mogen dat gebruiken. Niet echt slim volgens mij. Ik hoop dat je weet dat jijzelf verantwoordelijk bent , als iemand van de anderen misbruik zal maken van het e-mail adres.

Ze gebruiken alleen het e-mailadres als bestemmingsadres in hun mail. Dus geen accountgegegevens/wachtwoorden/imap enz. bekend bij leden. Is alleen als hulpmiddel voor snel onderling te mailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan