E-mail berichten opslaan op server met datum van binnenkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heerovanderveen

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Ik werk met Outlook 2003, en krijg voor verschillende projecten email binnen. Deze bewaar ik allemaal (gesorteerd) in outlook. Na afloop (en tussentijds) van een project, wil ik alle berichten opslaan op de server, door de berichten in de juiste map te slepen of op te slaan. Zo komt er een datum achter het bestand te staan. Dit is echter de datum op het moment dat ik het berichtje opsla, niet de datum van binnenkomst (over verzending bij uitgaande mail)
En mogelijkheid is, wat overigens geen optie is! ,dat je het berichtje opslaat, wanneer het binnenkomt. Het gaat om behoorlijk wat emailtjes, dus je systeem tijd bij ieder berichtje aanpassen is ook geen optie.
Is er een instelling die de datum kan regelen, of is hiervoor ook een progje dit dat kan regelen, zodat het opgeslagen bestandje/berichtje de datum krijgt van binnenkomst?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik snap je probleem eerlijk gezegde niet.
Het verslepen of openen van een mail wijzigt de datum van ontvangst of verzending niet.
Je kunt incidenteel alle mail die je op de server wilt zetten verplaatsen naar een extra map binnen Outlook en deze exporteren in de vorm van een PST-bestand.
Dat bestand is in Outlook altijd als extra- of archief-bestand te openen.

Bedankt voor de reactie. Ik zal proberen om duidelijk te maken wat het probleem is.
Voorbeeld: ik krijg een mail binnen op mijn pc, deze staat bij Post_In en kan uiteraard binnen Outlook verplaatst worden -geen probleem.
Wanneer ik het bericht opsla (als *.msg-bestand), wordt het bericht op de harde schijf geschreven of op de schijf van de server in mijn geval.
Dit bestand zet ik in een projectmap vb c:/project1/bericht1.msg. Dit bestand krijgt een datum op het moment dat ik een bestandje(*.msg) maak van het mailtje. Dit is dus het probleem: wanneer een mailtje gisteren is binnengekomen en ik maak er vandaag een bestandje van (*.msg) dan zie ik in de verkenner de "verkeerde" datum. Ik zou graag hier de datum zien wanneer ik de mail heb gekregen niet de datum van opslaan. Dit voor het terug vinden/ sorteren van de bestanden in map c:/project1/. (dus niet binnen Outlook, dit wil ik namelijk opschonen en de bestanden worden per poject-map gearchiveerd)
Nu is het zo dat de secretaresse dit eens per week doet, met als gevolg dat de bestanden allemaal dezelfde datum krijgen. (van de mailtjes welke op verschillende dagen zijn binnen gekomen)

Ik hoop dat dit zo duidelijk is anders lees ik het wel. Hopend op een oplossing, Heero van der Veen

Waarom niet automatiseren ?
Wijzigen van een aanmaak/wijzigingstijdstip gaat niet.
Het ontvangsttijdstip opnemen in de bestandsnaam wel.
Code:
Sub opslaan_als_msg()
  For Each it In GetNamespace("MAPI").Folders(1).Folders("Postvak IN").Items
    it.SaveAs "E:\OF\test " & Replace(Format(it.ReceivedTime), ":", "_") & ".msg", 3
  Next
End Sub

In een macro-module van Outlook. (Via Alt-F11)

Ga het uitproberen, alsvast bedankt.
bytheway had ik ondertussen een programmatje gevonden, na veel speurwerk: Come in and save out, dit werk overigens uitstekend, echter 30dagen houdbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan