Adresboek overzetten van XP-Outlook Expres naar Windows Vista- windows Mail lukt helemaal niet als ik het volgens deze omschrijving doe:
1. Ga in Outlook Express naar Bestand - Exporteren - Adressenboek. 2. Kies Tekstbestand. Exporteren. 3. Wijs een plek aan waar je het bestand opslaat. 4. Er opent een venster waarin je kan kiezen welke velden je wilt opslaan. Bij twijfel kun je ze allemaal selecteren. 5. Zet het bestand over naar de computer met Windows Mail. 6. Ga in Vista naar Start - Alle Programma's. 7. Klik met de rechtermuisknop op het Windows Mail icoon en kies: Als administrator uitvoeren. 8. Ga in Windows Mail naar Bestand - Importeren - Windows Contactpersonen. 9. Kies CSV. Importeren. 10. Wijs het bestand aan op de computer. 11. Het adressenboek wordt ingelezen.
Bestand, exporteren, adresboek lukt. Vervolgens krijg ik een nieuw scherm waar ik "exporteren" kan aanklikken. Dan "bladeren" ik krijg dan een scherm met "mijn documenten" en alle mappen die daaronder vallen. Daarna moet ik een bestandsnaam invullen, die zou dan worden opgeslagen als type: door komma's gescheiden waarden (*.csv) wat ik ook invoer, hier houdt het op.
E-mails overzetten geprobeerd via de volgende aanwijzigingen:
1. Ga in Outlook Express naar Extra - Opties en kies het tabblad Onderhoud. 2. Klik op Archiefmap. 3. Je ziet nu de plaats waar de e-mails bewaard worden op de computer. 4. Open de Windows Verkenner (Windows toets + e) en ga naar deze map toe. 5. Kopieer alle mappen met e-mail. Niet alleen de mappen met de .dbx bestanden erin, maar ook de map daarboven. Om te importeren moet de structuur precies hetzelfde zijn. Je kan dus geen bestanden overslaan. 6. Ga op de Vista computer naar Start - Documenten en maak een nieuwe map aan. 7. Zet de mappen met e-mails in deze map. Klik met de rechtermuisknop op een .dbx bestand en kies Eigenschappen. Als het goed is staat er géén vinkje bij Alleen lezen. Als er wel een vink staat, haal deze dan weg (bij alle bestanden). 8. Ga naar Start - Alle Programma's. 9. Klik met de rechtermuisknop op het Windows Mail icoon en kies: Als administrator uitvoeren. 10. Ga in Windows Mail naar Bestand - Importeren - Berichten. 11. Kies Outlook Express 6. 12. Kies E-mail uit een OE6 archiefmap importeren. 13. Wijs de map met e-mails aan op de computer. 14. Importeren.
Lukt t/m nummer 14 en dan krijg ik een zooitje in mijn nieuwe adresboek. Ik krijg dan een 2de map “Postvak in” etc. De nieuwe post krijg ik wel binnen in het “Postvak in 1” wat er al stond en derest blijft in het “2de Postvak in” zitten. Als ik probeer om "Postvak in 2" met de muis te verplaatsen naar postvak 1 lukt dit niet. Er blijven 2 postvak in mappen. Absoluut niet handig.