E-mail dubbele mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramon38

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Standaard Dubbelemappen E-mail

------------------------------------------Inbox Dubbel.JPG--------------------------------------

Ik heb ineens dubbele mappen : Inbox /Sent/ Archief ect.

Dit heb ik al eerder gehad en bij het herstellen verdween o.a. mijn Archief map.

Hoe kan ik terug naar enkele mappen bij mijn e-mail?? Samen voegen ?? Hoe???

zie het bijgevoegde bestand.

ik heb Windows7 Ultimate en Internet Explorer en heb bewust voor Windowsmail gekozen in 2008. Reden : je kan achtergrond muziek en de kleur v/d mail kiezen i.v.m kleinkinderen. Ik heb al een keer in 2014 hetzelfde probleem gehad en door zelf te rommelen (verwijderen) was ik de map archief kwijt. Dat wil ik nu voorkomen. Wat moet ik nu doen??
Ramon

Windows mail is oud (Vista) installeer windows live mail. Dat is waarom je in 2014 dit probleem hebt gehad en het niet lukte.

Laatst bewerkt:
Het installeren van Win.Live Mail is geen probleem want die zit al op mijn Pc.Ik gebruik het alleen niet want de mogelijkheden van Win.Mail
zitten niet in dit programma. Dus de vraag blijft hoe ik de dubbele mappen weer naar enkle mappen terug breng zoals oorspronkelijk.
Windows mail is oud (Vista) installeer windows live mail. Dat is waarom je in 2014 dit probleem hebt gehad en het niet lukte.

Wordt Windows Mail, welke het standaard e-mailprogramma van Windows Vista is, vervangen door Windows Live Mail 2012, dan worden de instellingen van Windows Mail (inclusief e-mailaccounts, bijbehorende e-mailberichten en contactpersonen) tijdens de installatie automatisch overgenomen!

In Win.liveMail zit niet de mogelijkheid Achtergrondmuziek (Midi) en Achtergrond kleur in de mail te plaatsen wat wel kan met Win.Mail en daarom gebruik ik de laatste.
Wordt Windows Mail, welke het standaard e-mailprogramma van Windows Vista is, vervangen door Windows Live Mail 2012, dan worden de instellingen van Windows Mail (inclusief e-mailaccounts, bijbehorende e-mailberichten en contactpersonen) tijdens de installatie automatisch overgenomen!

Ja dat is waar. Het is natuurlijk ook een heel ander programma. WLM heeft zo zijn beperkingen met die dingen.

Mhh, ja je zou het natuurlijk allemaal kunnen verwijderen.

Ik keek nog eens even goed naar je bijlage. De mappen Recovered Messages en de bijbehorende submappen. Sleep dan die complete inhoud eens naar de juiste mappen die bovenaan staan: Dus de Inbox, Sent Items bla bla bla.

Ook alle submappen "Recovered Messages" zo doen tot dat deze helemaal leeg zijn. Is dat gedaan dan proberen rechtsklikken en deleten.

Nog even dit: Windows Mail heeft standaard gewoon de mappen:
Postvak IN:
Postvak UIT:
Verzonden items:
Verwijderde items:
Concepten:
Ongewenste e-mail:

De rest zou je, ja gewoon verwijderen. En vertrouw je het niet dan. Lees ook bij about http://www.digitalvolcano.co.uk/dcdownloads.html

Maar ja, ik hou niet van programma's die ze zo uitbrengen. Kijk uit wat je afvinkt en/of uitvinkt.

Garantie tot aan de voordeur. :P

Laatst bewerkt:
Archief map weg.JPGIk ben begonnen de mappen te verslepen maar tot mijn grote schrik ben ik de map archief met inhoudt kwijt. Hoe krijg ik die terug ??
Ik hoop dat het kan.Zie bijlage.
Mhh, ja je zou het natuurlijk allemaal kunnen verwijderen.

Ik keek nog eens even goed naar je bijlage. De mappen Recovered Messages en de bijbehorende submappen. Sleep dan die complete inhoud eens naar de juiste mappen die bovenaan staan: Dus de Inbox, Sent Items bla bla bla.

Ook alle submappen "Recovered Messages" zo doen tot dat deze helemaal leeg zijn. Is dat gedaan dan proberen rechtsklikken en deleten.

Nog even dit: Windows Mail heeft standaard gewoon de mappen:
Postvak IN:
Postvak UIT:
Verzonden items:
Verwijderde items:
Concepten:
Ongewenste e-mail:

De rest zou je, ja gewoon verwijderen. En vertrouw je het niet dan. Lees ook bij about http://www.digitalvolcano.co.uk/dcdownloads.html

Maar ja, ik hou niet van programma's die ze zo uitbrengen. Kijk uit wat je afvinkt en/of uitvinkt.

Garantie tot aan de voordeur. :P

Zitten ze in je prullenbak dan. (Deleted Items) Dan terug plaatsen.

De mail van Windows Mail staan normaal standaard in submappen van

C:\Users of gebruikers\JeNaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local Folders\

< AppData is een verborgen map, deze zichtbaar maken via Mapopties, dan tab Weergave, dan stipje voor 'Verborgen mappen en bestanden weergeven>

Laatst bewerkt:
Ik ben het met manamana eens dat je gewoon die mappen moet terugslepen naar waar je ze wilt hebben
Als je (bijv.) de map Archief op hetzelfde niveau wilt hebben als Inbox Sent Items etc, sleep dan de map Archief uit de map Recovered Messages slepen naar Local Folders (dus het hoogste niveau).
Maak eerst een backup van alles: Volg deze instructie (sluit Windows Mail vooraf af, voordat je de backup maakt).

Tijs.

Dubbele mappen

Nieuwe ellende.JPGDe ellende is nu groter geworden ik krijg steeds meer dubbele mappen. zie bijlage.
Hoe kan ik dit stoppen ?? Ik word er helemaal gestoord van.

Ramon

Je kopieerd of doet slepen steeds volgens mij. Je moet rechtermuisknop doen en dan DEL of verwijderen doen.

En wat ik al eerder zei in bericht met #2. Je hebt al heel lang last van dit probleem. Je zegt dat je al langer met dit probleem rommelt.

Laatst bewerkt:
het is ondanks alle adviesen en hulp niet gelukt het probleem met de dubbelemappen e-mail box in WindowsMail op te lossen. Uiteindelijk heb ik Win.Mail verwijderd en vervangen door WinLiveMail die dus bij Win.7
hoort.
Ik wil jullie heel erg bedanken voor de hulp

ramon38

Nu ben je verlost van de problemen. Jij ook bedankt. We deden het weer graag namens allen (denk ik :P ;)) maar weer dan he. Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan