E mail en contactpersonen terughalen van harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Essie69

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Heb een vraag en heb al heel wat gegoogled, maar kom er niet uit. Het volgende is er aan de hand:
Onlangs stopte mijn laptopscherm er plotseling mee. Omdat ik toch een nieuwe wilde, hebben we ervoor gekozen om de harde schijf uit de laptop te halen en hier een externe harde schijf van te maken. Dit hebben we laten doen.
IK had echter in Thunderbird nog een aantal mails staan die ik graag wilde bewaren. Kan ik deze terughalen op mijn nieuwe laptop als ik de externe harde schijf eraan hang? En zoja, hoe doe ik dit dan?
Wie wil een stappenplan voor me opschrijven hoe deze mail weer terug te krijgen in mijn huidige Thunderbird?
Alvast bedankt!

Heb je de nieuwe mail account al gebruikt?

Je kunt de mail inderdaad redelijk eenvoudig terughalen. Het makkelijkste is dat om je oude profiel terug te zetten, maar als je je nieuwe account al gebruikt ben je je recente mails weer kwijt.

de nieuwe account heb ik idd al gebruikt, maar vind het niet zo erg dat ik die mail kwijtraak.
Maar hoe krijg ik de oude terug?

uitgaande van windows 7 staat alle informatie die je nodig hebt hier:

<oude drive>:\Users\<jouw username>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\00g0ttmn.default

Het laatste deel (00g0ttmn) is random en uniek voor je profiel. Die directory en alle subdirs plaats je op dezelfde plaats op je nieuwe schijf en dat is in principe alles. Je hebt nu echter 2 profielen. Door de nieuwe te verplaatsen naar een veilige plaats en vervolgens te importeren heb je alles weer compleet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan