E-mail Gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ero123

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
Berichten
99
Laatste tijd check ik me e-mail niet vaak. Toen ik in mijn Inbox keek had ik meer dan 100 identieke e-mails ontvangen van postmaster@mail.hotmail.com.
Dit is een voorbeeld van de email's in me inbox waar ik het over heb:

-----------------------------------------------------------------------
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

xx_base_wor_543@aol.com

--Doorgestuurd bericht in de bijlage--
From: ---
To: xx_base_wor_543@aol.com
Subject: Your new potential.
Date: Sun, 16 Jan 2011 19:42:03 +0000

HELLO dear Client!
Please, place your reorders on our new WebSite.
We keep improving our services and expanding facilities.

Thank you for staying with us through these years!

Support Team., 27523, Bonnigton Blvd, WA, USA.
Customer Support, Janet Walters.

-----------------------------------------------------------------------

Toen ik later in me OUtbox keek waren er duizenden emailtjes verzonden naar mensen die ik niet ken.
Dit is een voorbeeld van een email in me outbox:

-----------------------------------------------------------------------

New Web Site for reorder!‏

Hello dear Client! Please, place your reorders on our new site. We keep improving our services and expanding facilities.
Thank you for staying with us through these years!
Customer Support, Janet Walters.
Support Team., 27523, Bonnigton Blvd, WA, USA.

-----------------------------------------------------------------------

Ik heb me Wachtwoord veranderd.
Voor de duidelijkheid ik heb nooit deze e-mail geschreven. Er is naar meer dan 3000 mensen gemaild, zoveel heb ik nooit gemaild en toen ik door de verzonde e-mail keek in me outbox herkende ik er geen een.

Ik heb de volgende vragen

1.Ben ik gehackt?

2.Hoe kunnen ze e-mails sturen vanuit mijn e-mail?
3.Kreeg ik die notifications omdat ze emails stuurden naar e-mailadressen die niet bestonden?

4Ik heb een PAYPAL op deze e-mailadres met een andere wachtwoord. Is het mogelijk dat ze geld kunnen stelen? (misschien een andere onderwerp) Maar is paypal veilig zoals ze zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er inderdaad naar uit dat je e-mail gehackt is. Verander je wachtwoord en gebruik daar minimaal 8 tekens voor. Afgewisseld met cijfers, letters en speciale tekens zoals #,$, enz.

Verander ook je wachtwoord in je Paypal account voor alle zekerheid. Paypal is veilig, maar ik verander mijn wachtwoord daar eens in de 2 weken, ook voor alle zekerheid.

O ja, je kreeg de notifications omdat ze niet afgeleverd konden worden.
 
Laatst bewerkt:
1. nou ik zou het niet hacken noemen, waarschijnlijk heeft iemand (of iets) je wachtwoord en stuurd automatische e-mails op je account.

2. door je wachtwoord te hebben gebruiken andere mensen een progje die automatisch e-mails stuurd.

3. inderdaad (of niet meer bestonden ;))

4. uhm dat zou ik niet weten ligt eraan hoe slim die "hackers" het progje hebben gebruikt, er zou een automatische zoeker op kunnen zitten maar ik vermoed het niet, meestal groot werk dit dus ik denk niet dat een persoon in jou e-mail zit.

verander gewoon je wachtwoord en kijk of het dan ophoud.

suc6:thumb:

-edit tegelijk XD -_- (ik noem het persoonlijk niet hacken, volgens mij is ECHT hacken iets anders...)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken, er is niks weg. Wel verrot dat paypal niet beter beveiligd is met een digipas of iets dergelijks.
 
Je bent niet gehackt maar het slachtoffer van spam.
Zie bijvoorbeeld

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090708062325AAOInBO

En over je PayPal account zou ik me absoluut geen zorgen maken.

Niets om je zorgen over te maken dus.

Tardis

Ow? Hoe konden ze dan email's sturen van mijn emailadres? Volgens mij is spam en dat iemand misbruik maak van je email twee aparte dingen maar ik kan me vergissen natuurlijk.

En de spam in mijn INBOX was geen spam maar notificaties van hotmail dat sommige verzending niet gelukt waren.(zie eerste eerste e-mail voorbeeld)

Dus iemand gebruikte mijn emailadres om andere mensen te spammen. Volgens heb je sommige dingen door elkaar gehaald.

Technisch gesproken hebben ze dus gewoon mijn wachtwoord gehackt. Best eng.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ruim je die troep op:

1. Doe een GRATIS volledige scan met geupdate virus/malwarescanner, en verwijder verdachte bestanden.
2. Verander het wachtwoord van je e-mail en PayPal, het moet min. 6 hoofdlettergevoelige tekens en min. 2 cijfers bevatten.
Beide services moeten een ander sterk wachtwoord hebben.
3. Waarschuw je e-mailprovider dat je gehacked bent, kopieer 5 van die spammails in een kladblok bestand en verstuur deze erbij.
4. Ruim deze spammails op.
5. Doe nogmaals een scan met geupdate virus/malwarescanner en verwijder de verdachte bestanden.
6. Gebruik Schijfopruiming; Laat deze de bestanden analyseren en verwijder alle troep van je PC die in het rijtje staat.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan