e-mail header

Status
Niet open voor verdere reacties.

esnej

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Sinds kort heb ik gigantisch last van spam (en/of virussen). Een aantal maanden geleden had ik hier ook last van en heb ik bij mijn provider Het Net een abonnement op een spamfilter genomen. Tot drie weken geleden was ik verlost van de vervelende spam, want dat werd in een aparte map geplaatst. Nu krijg ik weer bergen spam binnen, die ondanks mijn filter niet in mijn spambox wordt geplaatst.

Ik kan van deze mailtjes melding maken door het mailtje met header naar een bepaald adres te mailen. Hiervoor moet ik wel een header zichtbaar krijgen.
Ik kan via mijn pop3 account (outlook express) voor zover ik weet geen headers meer te voorschijn toveren. Hetgeen komt doordat mijn virusscanner de mailtjes niet toe laat in Outlook Express. Bij Het Net kan ik helaas via Webmail geen header zichtbaar krijgen. Ik heb hierover zelfs al contact met de helpdesk gehad. Er werd mij toen gewoon gezegd dat dat bij netmail niet mogelijk is. Ze vertelde ook dat ze echt alleen maar wat aan mailtjes hebben waar een header boven staat. Mailtjes zonder header doen ze niets mee.
Heeft iemand een oplossing voor mij?:(

Groeten,

Mieke

zorg er sowieso voor dat je normale emailadres nergens op internet verschijnt in openbare nieuwsgroepen ofzo, verder heeft dat melding maken niet echt veel zin, nu is de header zus en over 10 seconden is de header weer net anders.....
een goeie virusscanner en spyware tool lost eea vaak afdoende op
misschien een tip: als je het hebt probeer eens te werken met outlook (geen express dus) die heeft een aardig goed werkend ongewenste email filter

Laatst bewerkt:
Het lijkt er meer op dat je nu idd geen spam meer krijgt, maar wel virusmail en dat je AV scanner zijn werk goed doet. Herkomst daarvan achterhalen levert bijna nooit wat op. Gewoon weggooien en verder negeren, gaat vaak ook vanzelf weer over.

Ik zou toch graag een andere oplossing vinden dan de e-mailtje steeds zelf weg te moeten gooien.
Het probleem is ook dat ik de optie kopie op de server aangevinkt heb staan, zodat als ik in outlook express mijn mail gelezen heb, mijn mail ook op webmail leesbaar blijft. Soms wel makkelijk als ik een mailtje nog kan lezen/raadplegen.
Nu loopt, als ik niet oppas, mijn mailbox binnen de kortste keren vol. Kan ik geen mail meer ontvangen van mensen waarvan ik wel mail wil.

Is er geen andere optie?

Groeten

Mieke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan