E-mail in mappen versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Montaigne

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Hallo,

Mijn vrouw heeft sinds kort de redactie van een hondenblad. Nou heeft ze dit weekend allerlei berichten binnengekregen maar deze moeten in een mail naar de drukker worden gestuurd. Mijn vrouw heeft aan mij gevraagd of het mogelijk is om mail ook per mappen te versturen zodat elk artikel en foto's bij elkaar blijft. Dus niet alleen losse bestanden maar bestanden in een map. Ik weet het antwoord hierop niet. Ik heb nog gekeken in een boekje over Outlook. Mijn vrouw gebruikt het e-mailprogramma Outlook 2000.

Misschien dat iemand hierop het antwoord weet.

Met vriendelijke groet Ton

Pak alle bestanden in met WinZip of in XP met Kopiëren naar gecomprimeerde map.
De losse bestanden worden dan één zip-bestand.

Guus.

Ja, je kunt met een 'regel' alle mailtjes die voor het hondenblad binnenkomen direct naar een extra map onder Postvak IN laten verplaatsen.
Daarna klik je op die map, selecteert alle mails en klikt in de werkbalk op 'Doorsturen'.

Hangt het er wél vanaf natuurlijk hoe groot de totale omvang van de foto's in de bijlagen is. Als dat te groot is kan het zijn dat dat de toegestane grootte van een emailbericht bij je provider overschrijdt en moet je het toch nog in 'mootjes' hakken.

Een andere optie is, de bijlagen (foto's) als apart bestand eerst op te slaan in een map op je harde schijf en dit verder af te handelen zoals Guus beschrijft

E-mailmappen

Hallo,

Beiden bedankt voor je reactie en de oplossingen. De oplossing van Guus vindt mijn vrouw het prettigst omdat ze de bestanden die binnenkomen nog moet redigeren. Wat is dit forum een prachtige uitvinding. Ik heb er al regelmatig gebruik van gemaakt en bijna altijd is er een goede oplossing.

Nogmaals bedankt en vriendelijke groet Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan