E-mail infectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdbeste1

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo allemaal, Ik heb een probleem met Windows Live Mail.Ik krijg bijna iedere dag wel ongeveer 10 mailtjes binnen van postmasters ( postmaster@stc-it.com;MAILER-DAEMON@sms.serv.uniurb.it; ) enz, Hieruit concludeer ik dat ik degene ben die mailtjes verstuur , terwijl ik van niks weet.Dit was ook zo niet. Mijn virus scanner van Eset Security vindt helemaal niks.Ik heb wel pas geleden een Malwarebytes Antimalware geinstalleerd.( die ook niks vind trouwens) Zou dit ermee te maken kunnen hebben. Er moet wel een of ander virus opzitten maar ik heb ff geen idee hoe ik deze weer schoon kan krijgen. Ik heb ook Spyware Doctor en Spybot al eroverheen laten gaan, echter zonder resultaat. Wie weet hoe ik dit weer in orde kan krijgen.Het is zeer irritant nl.Graag jullie hulp hierbij.

Bij voorbaat dank,

Jan :thumb:

Probeer eens (op een andere pc) je wachtwoord te veranderen. Wellicht is niet je pc besmet, maar heeft men je wachtwoord gehackt?

Beter de teruggestuurde e-mail nog eens goed bekijken. Het kan namelijk makkelijk zijn dat jij wel als afzender wordt gebruikt, maar dat niet jouw (provider-)mailserver werd gebruikt om de originele mail mee te verzenden. Kijk dus wat er in de originele mails staat, en dan vooral welke route deze mail gevolgd heeft vanaf het moment van verzenden.

Wat je daarbij eens zou moeten afvragen is of jouw e-mail adres ergens op Internet staat, zodat die door spammers kan worden 'geoogst' om ingezet te worden als afzender-adres (zie eerste paragraaf).

Tijs.

Tijs,

Ik kan niks opmaken hoor uit de mailtjes die ik binnenkrijg.Is er een mogelijkheid dat ik er eentje doorstuur naar jou mailadres? Misschien haal jij er dan iets uit? Maar de vraag is hoe moet ik scannen hierop.Ook staat mijn mailadres volgens mij nergens op internet.
Ik heb ook geen Hyves e.d. Ik snap er zelf dus niks meer van.Ik hoor graag van je.

Groeten

Jan :thumb:

Stuur maar 1 mail door.

Mail me even je e-mail adres, via het klikken op mijn schuilnaam (links van deze posting).
Kies voor Stuur E-mail naar dnties
Zet daar je e-mail adres in.
Ik stuur wel een mail terug dan, en dan kun je mijn e-mail adres gebruiken om zo'n 'teruggestuurd' spam-mailtje naar door te sturen (incl. bijlages, natuurlijk).

Tijs.

Ik heb 3 mailtjes bekeken.
1 ervan kwam vanuit een school in Korea
Een andere vanuit Israel.
De 3de kon ik het niet van bepalen.

Allemaal maken ze gebruik van het e-mail adres van jdebeste1 als afzender, en hebben ze mailservers gevonden die het ip-adres van de afzender niet direct afwijzen. [De 'bounce-mail' werd wel bij de juiste mailserver afgeleverd, gegeven de 'geadresseerde'.]

De mails werden eerst intern 'verwerkt', en daarna 'teruggestuurd' naar jdebeste1, terwijl deze mails direct 'aan de poort' van die mailservers al geweigerd hadden moeten worden.

Helaas concludeer ik uit het verhaal wel dat jdebeste1's e-mail adres 'gekaapt' is door spammers.

Voorzover mogelijk heb ik (voor de bovenste 2 genoemde mailtjes) een e-mailadres gevonden waarheen geklaagd kan worden, maar of dat allemaal veel gaat uitmaken betwijfel ik (omdat dit soort mailtjes overal vandaan kunnen (gaan) komen).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan