• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

e-mail knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobYol

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Wil een knop hebben die van een offerte een xps bestand maakt en een nieuwe mail opent met dit bestand als bijlage. De mail moet een mailadres bevatten die hij uit een cel haalt. Onderwerp moet zijn "Offerte" en er moet een standaardtekst in komen te staan "Bla bla bla". Vervolgens moet de mail door gebruiker worden verzonden zodat hij/zij er nog tekst aan toe kan voegen.

Het xps bestand aanmaken lukt me wel maar de rest wil niet echt vlotten.

Alvast bedankt voor de HELPmij

:thumb::thumb:

Beste Rob,

Ik denk dat je hier eens moet gaan kijken: http://www.rondebruin.nl/
Leef je uit, spit de site door en je leert meer dan je nu denkt dat mogelijk is wat betreft e-mailen vanuit Excel.

Mmmm, zijn site is veranderd. Ik ben er ook al meer dan een jaar niet geweest. Er staat een link op naar: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa203718(office.11).aspx

Richard

Ben daarmee al in de weer geweest maar wil niet echt werken. Of het loopt niet of het doet nou net niet wat ik wil. Is er geen simpelere code. Kon hem ook al niet vinden op het forum of zijn er ergens anders voorbeelden te vinden.

Gr Robert

Onderstaande code verstuurt een email naar het adres dat in cel A2 staat.
Onderwerp staat in cel A1.
Het volledige pad van de bijlage staat in cel A3.

Code:
Sub Mail()

Set App = CreateObject("Outlook.Application")
Set Itm = App.CreateItem(0)

With Itm
    .Subject = Range("A1").Value
    .To = Range("A2").Value
    .CC = "xxxx@xxx.nl"
    .body = "Bijgaand de gevraagde offerte als pdf bestand." & vbCrLf & vbCrLf
    .Attachments.Add (Range("A3").Value)
    .Send
End With
End Sub

Je moet een verbinding maken naar de library van Outlook. Hoe?

- Ga naar Extra - Macro - Visual Basic Editor.
- Ga naar Extra - Verwijzingen..
- Zoek in de lijst van "Beschikbare verwijzingen" naar Microsoft Outlook 11.0 Office Library (Kan een andere versie nummer zijn).
- Vink het aan
- Klik op OK.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan