e-mail komt niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
121
Bij zowel mijzelf, als een kennis van mij, gebeurt het dat bepaalde personen e-mails van mij niet ontvangen, terwijl het wel in onze map "verzonden" staat.
Het gaat dan hier om mail adressen van eigen domein. Bij de betreffende personen, zit die mail dan NIET in een spambox. Zowel ikzelf, als mijn kennis, gebruiken Thunderbird als mail prg.
Beiden hebben we dezelfde webhost (Protagonist), maar niet dezelfde provider (resp. UPC en KPN).
Ik gebruik de smtp van mijn provider (UPC) en mijn kennis van het eigen domein, maar daar helpt omzetten naar smtp van KPN niet...

Wat kan een oorzaak zijn?
 
Als je er voor zorgt dat de mail via de uitgaande server van de hostingpartij gaat kun je daar navragen wat de status van die mail is.

Zij kunnen dan in hun logberichten zien of die mail er uit is gegaan of niet.

Gebruik je als uitgaande server je eigen provider zit je A met het probleem dat je alleen maar vanaf je thuis verbinding kunt versturen (Niet handig bij een laptop/smartphone/tablet) en B kun je bij hun niet navraag doen over de status van een uitgaande mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan