E-mail onbestelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick123

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Beste forumleden,

Sinds 2 weken kan ik geen e-mail meer ophalen op mijn laptop (verbonden via WIFI).
Het probleem is begonnen toen ik mijn laptop meegenomen had naar een kennis, en ingelogd was op hun WIFI netwerk.
Windows 7 vroeg toen naar het type netwerk (thuis, openbaar, etc.), ik koos openbaar.

Toen ik thuis kwam en weer was ingelogd op mijn eigen WIFI, stond mijn eigen netwerk ook op type "openbaar".
Deze heb ik terug gezet op "thuis".

Sindsdien kan ik gewoon internetten, e-mail ophalen etc. maar niets meer verzenden.
Niet met Outlook en niet met Thunderbird.

Ik heb Norton en Windows Firewall beide volledig uitgezet, maar zonder positief resultaat.
Voor alle e-mail die ik verzend, krijg ik binnen 1 seconde dit bericht in m'n mailbox:

ONBESTELBAAR
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

Op mijn vaste PC heb ik geen problemen.

Iemand enig idee???

Wat ik wel weet is dat je bij de SMTP instellingen van je account moet gaan zoeken/controleren en of poort 25 ingesteld is.Nou weet ik niet dat als je voor openbaar netwerk kiest dat poort 25 dan automatisch wordt geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen maar dat zou ik wel ff controleren. Wat je ook nog kunt proberen is het command
ipconfig /flushdns

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Bij mijn e-mailaccount provider wordt inderdaad aangegeven dat je poort 25 moet veranderen in 2525.
Dit staat nog steeds zo ingesteld, dus helaas ligt het hier niet aan.

Misschien andere suggesties of oplossingen?

ipconfig /flushdns

Ik heb het uitgevoerd, is gelukt, maar het lukt nog steeds niet om e-mail te versturen :confused:

Hebben jullie nog andere ideeën waar dit probleem vandaan kan komen en hoe dit op te lossen?

Wat ook nog wel 's wil helpen,hoe vreemd 't ook klinkt,verwijder je huidige account in outlook en maak 'm opnieuw aan.Het is 't proberen waard.

Heb ik ook geprobeerd, maar ook dit helpt niet.
Sterker nog, ook via Mozilla Thunderbird kan ik geen mail verzenden :(

Nog andere ideeën?

Als je het bij die ander ook niet kunt kan het bijna niet anders of er is een poort geblokkeerd door je firewall o.i.d. Je kunt wel mail verzenden via je andere pc en via dezelfde router naar ik aanneem dus aan je router zou het niet moeten liggen.Maar aangezien je de firewall ook al uitgeschakeld hebt gehad zou je toch volgens mij bij de netwerkinstellingen moeten liggen.
Probeer eens het volgende;
Ga naar "services.msc" en schakel (indien nog niet gebeurd) de service "routing and remote access" uit.

Als je het bij die ander ook niet kunt kan het bijna niet anders of er is een poort geblokkeerd door je firewall o.i.d. Je kunt wel mail verzenden via je andere pc en via dezelfde router naar ik aanneem dus aan je router zou het niet moeten liggen.Maar aangezien je de firewall ook al uitgeschakeld hebt gehad zou je toch volgens mij bij de netwerkinstellingen moeten liggen.
Probeer eens het volgende;
Ga naar "services.msc" en schakel (indien nog niet gebeurd) de service "routing and remote access" uit.

Heb even gekeken, maar deze staat al uit inderdaad.
Ik heb voor de zekerheid nog de uitgaande e-mail poorten toegevoegd aan Norton én Windows Firewall als toegestaande regel.
Ik heb ook mijn e-mailaccount verwijderd uit Outlook en opnieuw ingesteld.
Het standaard testbericht wordt gewoon verzonden en ontvangen zonder problemen, maar nog steeds kan ik geen e-mail verzenden naar e-mailadressen van anderen (dus wel naar mijn eigen e-mailadres).

Als ik terug denk naar wanneer het probleem is ontstaan is dat dus echt begonnen toen op op het UPC netwerk van een kennis was ingelogd. Windows 7 vraagt dan: Is dit een "openbaar", ... of "prive" netwerk.
Hier had ik voor "openbaar" gekozen, waarna ik al niets meer kon verzenden.

Ik ging ervan uit dat dit wel over zou gaan zodra ik de instellingen weer terug zou zetten op "prive", maar helaas.

Heb jij enig idee?

Sorry voor de dubbele post, maar...

HET IS OPGELOST!

Blijkbaar heeft Windows in m'n e-mailaccount instellingen zitten kl*ten.
Bij instellingen heb ik aangegeven dat Outlook dezelfde instellingen voor de uitgaande e-mail moet gebruiken als de inkomende.
Dit stond al ingesteld, maar tijdens de wissel naar een ander netwerk is dit dus uitgezet door onze vrienden van Microsoft.

Maar in ieder geval werkt alles weer! :)
Mik, hartelijk dank voor je hulp!

#2 Nou weet ik niet dat als je voor openbaar netwerk kiest dat poort 25 dan automatisch wordt geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen maar dat zou ik wel ff controleren.
Zoiets ongeveer maar dan anders maar 't idee is hetzelfde.
Goed dat het opgelost is en succes verder.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan