E-mail ontvangen via vreemde provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo allemaal,

Vanwege een discussie waar we niet uitkwamen, dacht ik laat ik het eens op Helpmij vragen..........:eek:

Stel ik heb een laptop met draadloze verbinding en bijvoorbeeld een abbo bij Planet Internet, en mijn buurman of iemand in de buurt heeft een draadloos abbonement bij @Home, is het dan mogelijk dat als je je eigen draadloze verbinding uitvalt om dan via de draadloze verbinding van je buurman bijv. nog evengoed mail te ontvangen in Outlook of Outlook expres. Mijn collega beweerde dus dat dat gewoon kan

Ik weet dat het voor internet zelf niet zoveel uit maakt volgens mij, want dat kijkt puur of er een LAN verbinding is, maar met mail heb je toch te maken met SMTP en POP3 protocollen en een pop of mail protocol van Planet (bijv) is toch heel anders als bijv @Home of Tiscali. Het lijkt mij trouwens ook sterk dat je met een Planet abbo aan kunt kloppen bij bijv. een Tiscali server om je mail op te vragen. Want waarom zouden er dan eigenlijk zo veel providers zijn, als ze ook nog allemaal hun eigen pop3 en smtp servers hebben en je eigenlijk via elk internetsignaal je mail zou kunnen lezen via OE

Maar goed, graag had ik jullie meningen hier over gehoord om hier meer duidelijkheid in te krijgen

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties

Remy
 
A.J.

Ik dacht inderdaad ook al dat het daar mee te maken had, weet jij of er hier op Helpmij iets specifiekers over beschreven staat. Het had iets te maken met of het POP3 protocol of het SMTP........een van die twee regelt idd het mail verkeer, maar ik ben het ff kwijt

:rolleyes:
 
Ontvangen via je pop lukt altijd.
Het verzenden gaat niet, omdat je niet ingelogd bent op dat specifieke account.
Zou ook erg vervelend zijn, omdat je dan "uit naam" van die abonnementbezitter allerlei onzin via zijn IP zou kunnen verzenden.
 
THANX A.J.

Dat was wat ik wilde weten :thumb:

Dank voor je hulp.


Groeten,


Remy
:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan