E-mail op I-Phone lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik probeer een POP3 e-mail te configureren op een I-Phone maar dit lukt niet. Ik gebruik dezelfde gegevens waarmee ik deze mail-account ook in Outlook configureer maar de mail komt niet binnen. Wat zou er fout kunnen gaan. POP3 is niet voorgeprogrammeerd zo te zien dus ik begin via "Andere" ( in het rijtje accounts ) De verzonden mails komen niet aan maar ik krijg ze ook niet terug.

Wie is je mailprovider?

Voor inkomende en uitgaande server kun je de gegevens van je mailprovider opgeven. Uit eigen ervaring weet ik dat met xs4all instellignen zowel inkomende als uitgaande mail op de iPhone (met T-Mobile) werkt.

Lukt het niet met de uitgaande server van je mailprovider dan kun je ook de smtp server van T-Mobile gebruiken: smtp.gprs.t-mobile.nl, geen gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, SSL uit, poort 25.

Wie is je mailprovider?

Voor inkomende en uitgaande server kun je de gegevens van je mailprovider opgeven. Uit eigen ervaring weet ik dat met xs4all instellignen zowel inkomende als uitgaande mail op de iPhone (met T-Mobile) werkt.

Lukt het niet met de uitgaande server van je mailprovider dan kun je ook de smtp server van T-Mobile gebruiken: smtp.gprs.t-mobile.nl, geen gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, SSL uit, poort 25.

Eindelijk gelukt met poort op 110! Wat raar, internet wemelt van vragen over dit probleem!! Bijna nog achterlijker dan die camera van 2 megapixel :0

Alleen inkomende mail trouwens, hoe zit dit nu precies?? Kan je de mails niet beantwoorden?? ( btw het gaat niet over mijn eigen ipod. Is van een kennis )

Alleen inkomende mail trouwens, hoe zit dit nu precies?? Kan je de mails niet beantwoorden?? ( btw het gaat niet over mijn eigen ipod. Is van een kennis )

pop3 is voor inkomend mail
smtp is voor uitgaande mail
dit betekent dat je pop3 instellingen goed staan maar je smtp instellingen niet.
in me vorige post had ik gevraagd naar je mail server maar je gaf als antwoord je telefoon provider. ik kan je nu geen gegevens geven over de smtp adres enz..
probeer iig deze poort te gebruiken : 25. als deze niet werkt probeer 587 ;)

Byee VRC

pop3 is voor inkomend mail
smtp is voor uitgaande mail
dit betekent dat je pop3 instellingen goed staan maar je smtp instellingen niet.
in me vorige post had ik gevraagd naar je mail server maar je gaf als antwoord je telefoon provider. ik kan je nu geen gegevens geven over de smtp adres enz..
probeer iig deze poort te gebruiken : 25. als deze niet werkt probeer 587 ;)

Byee VRC

Het is een e-mail adres gekoppeld aan een domein. POP3: mail.XXXXXXX.nl SMTP: mail.XXXXXXX.nl username: vincent@XXXXXXX.nl password: XXXXXX I-Phone is "van" T-mobile en kennelijk moet je hun smtp op geven. Ik dacht dat je ook kan e-mailen vanaf je i-phone toch??

Het is een e-mail adres gekoppeld aan een domein. POP3: mail.XXXXXXX.nl SMTP: mail.XXXXXXX.nl username: vincent@XXXXXXX.nl password: XXXXXX I-Phone is "van" T-mobile en kennelijk moet je hun smtp op geven. Ik dacht dat je ook kan e-mailen vanaf je i-phone toch??

mailen kan je wel maar je snapt het niet.
t-mobile heeft nix met je mail te maken!
tmobile is een telecom provider die o.a. de diensten bellen, sms en internet aanbiedt en poorten openzet enz..
mail server/provider is dienst die o.a. mails verzenden/ontvangen aanbiedt.

wat je nu zegt lijkt op : ooh kkan niet mailen van me gmail via pc/laptop omdat ik upc smtp moet opgeven. :P
je snapt dat dit niet klopt. dit is niet om jouw in de zeik te nemen maar alleen om het verschil duidelijk te maken. we zijn natuurlijk op de forum HELPMIJ :)

je iphone heeft een mail applicatie waarbij je pop3 en smtp instellingen van een mailserver(zoals hotmail, gmail, yahoo etc...) moet opgeven.
dus nogmaals de vraag : wat is je mail server?
als ik dit weet kan ik je het juiste adres opsturen.

Byee VRC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan