E-mail op onze laptop werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Als mailprogramma op onze laptop hebben wij windows mail 6.0 (de opvolger van outlook express) en ik heb daar onze account ingesteld. Ik heb gewoon het e-mail adres en wachtwoord van onze andere computer gebruikt. Gisteravond heb ik een testmail naar onszelf gestuurd, maar die is nog steeds niet binnen.
Ik vraag me af of je je oude instellingen kan gebruiken of dat je nieuwe instellingen nodig hebt. Als je nieuwe instellingen nodig hebt, waar haal je die dan vandaan? Moet je ook weer een nieuw e-mailadres aanmaken?

Hmm is het een @hotmail.com account of tele2.nl kunt u mij dat is vertelen :D

Wat bedoel je? Ik heb helemaal nog geen bericht gehad, alleen zo'n welkomstmail. Meer niet. En die sturen ze altijd standaard.

Je moet dingen instellen om mail te ontvangen (IMAP/POP3/httpmail en zo) en dingen instellen om mail te sturen (smtp server bijvoorbeeld). Misschien heb je 1 van deze twee nog niet goed gedaan. De server om mail te versturen moet waarschijnlijk smtp.wanadoon.nl zijn, die om te ontvangen weet ik niet, maar staat als het goed is in je documentatie.

Kijk al die zaken eens even na. Kijk ook of je mail nog vast zit in de "outbox", dan is ie nog niet naar buiten gegaan, waarschijnlijk omdat de smtpserver niet of niet goed is ingesteld.

Vraag ook even een kennis of die een mailtje naar je wil sturen, dan zie je of je mail binnen krijgt van anderen.

Windows Mail zet waarschijnlijk zelf een welkomstmailtje in je inbox, zonder te sturen of te ontvangen. Dat is een grap van Windows, dat betekent niet dat je mail kunt ontvangen.

Controleer dit alles even, het moet wel goed komen...

Jelle

Ik heb het nagekeken en alles is goed ingevuld. Tenminste, als ik die gegevens moet gebruiken van die andere computer. Ik bedoel het wachtword en het e-mailades. Ook zit er niets vast in de outbox.

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost. Heeft niemand een oplossing?

Post hier eens even wat je bij je instellingen hebt ingevuld

Ja post al je instellen even hier( niet je w8w dan).
Anders acount verwijderen opnieuw instellen alles invullen en als er geen balkje dan komt met pop3.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl dan kan je in de installatie meestal klikken: handmatig de server instellingen instellen.
Daar op klikken en dan is alles goed ingesteld

Wij zaten eerst bij wanadoo en dat is nu orange geworden. Ik zal hieronder onze instellingen doorgeven:

Bij e-mail account staat er: pop.orange.nl
Bij naam onze naam en bij e-mail adres ons e-mailadres van de andere computer. Bij antwoordadres heb ik niets ingevuld
Bij de serversgegevens heb ik gezegd dat het een pop3 server is
Inkomende e-mail: pop.orange.nl
Uitgaande e-mail: smtp-orange.nl
e-mail gebruikersnaam: ons e-mailadres van de oude computer
Wachtwoord: het wachtwoord wat we hebben opgekregen
Geavanceerd: uitgaande e-mail 25
Inkomende e-mail 110

Inkomende email:

pop.orange.nl:confused:

pop3.orange.nl:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.