E-mail schakelt Word-editor automatisch uit. Hoe te verhelpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Ik heb Outlook 2003.

Ik kreeg laatst een email van iemand en toen ik 'm wilde beantwoorden (Beantwoorden-knop aangeklikt) bleef de pc eerst enkele minuten hangen.
Daarna kwam er een foutmelding:

Microsoft is ingesteld als Email-editor. Word is echter niet beschikbaar, niet geïnstalleerd of is een andere versie van Outlook. In plaats hiervan wordt Outlook-editor gebruikt.

Klik ik dan op 'Help weergeven', dan verschijnt de tekst:

U kunt deze foutmelding ontvangen als:
U hebt Word ingesteld als e-maileditor, maar Word is niet meer geïnstalleerd op de computer.
Het formulier is beschadigd.
Er is een fout opgetreden in Word.
U gebruikt een Word-versie waarin het bewerken van e-mail niet wordt ondersteund.
Deze fout kan ook optreden als Microsoft Office Outlook wordt opgestart in de veilige modus (door de CTRL-toets ingedrukt te houden terwijl u Outlook opstart).
Als u dit probleem wilt omzeilen:
Start Outlook in de standaardmodus.
-Of-
Configureer Outlook zodat de Outlook-editor wordt gebruikt als de e-maileditor.
Klik in het Outlook-menu Extra op Opties.
Schakel op het tabblad E-mailindeling Microsoft Office Word gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten uit en klik op OK.
-Of-
Stel Word opnieuw in (mogelijk moet u de computer opnieuw opstarten of Analyse en herstel uitvoeren).
-Of-
Installeer Word opnieuw.
-Of-
Voer een upgrade van Word uit.
Meer informatie over deze foutmelding is on line te vinden.


Hier kan ik, gelet op het incident, m/i niets mee.

Na afsluiten van deze foutmelding is er wel een te versturen email beschikbaar, maar dan in Outlook-editor-vorm.
En is de optie 'Microsoft Office Word 2003 gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten' uitgevinkt.

Ik heb het alleen met deze ene e-mail. Enkele malen herhaald, zelfde resultaat.
Kennelijk zit het 'm in de ontvangen e-mail zelf.
Iemand een idee, hoe dit mogelijk is en hoe te verhelpen?

(Rond datzelfde moment kreeg ik ineens een handvol virusmeldingen van hetzelfde type, maar omdat ik voor de eerste keer een andere oude 2e-hands toetsenbord aangesloten had, weet ik niet goed of er een verband is tussen die virusmeldingen en het foutbericht. Of dat dat virus kwam door de aansluiting van het 2e-hands toetsenbord)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jouw snelle reactie.
Maar volgens mij heb iik hier niets aan.
Het gebeurt -tot nu toe-maar bij één email, van één en dezelfde afzender.
Dan is dat m/i een reden eerder de oorzaak bij de emailafzender te zoeken, dan bij mijn geïnstalleerde Word?
Ik ben overigens bezig met de afzender om dezelfde email naar mijn tweede pc, ook Outlook 2003, te sturen en dan eens kijken of het zich juist met die e-amil herhaalt.
Overigens was dit de eerste (en enige) beschrijving in Systeeminfo bij
'Office 2003-toepassingen>Officegebeurtenis/toepassingsfout':

Gebeurtenis Application Failure
Bucket-id Niet beschikbaar
Bucket-tabel Niet beschikbaar
Toepassing winword.exe
Toepassingsversie 11.0.5604.0
Toepassingsstempel 3f314a2f
Module mso.dll
Moduleversie 11.0.5606.0
Modulestempel 3f334cce
Fouten opsporen 0
Verschuiving 000368c0
Datum 9-11-2011 12:25:09

Ik ben aan 't verdergooglen hiermee.
 
Laatst bewerkt:
Met mijn Avira-antivirus weet ik niet hoe ik een specifieke email kan scannen.
Nergens in Outlook zoiets te zien op de werkbalk.
Wel heb ik al mijn hele pc ermee gescand: geen virussen ontdekt.
( de paar virsussen, die rond dat tijdtsip ontsonden waren door Avira tegengehoudne en heb ik later verwijderd; had ik misschien niet moeten doen, vanwege evt. verdere info).
 
Ik zit er nu aan te denken dat het 2e hands toetsenbord in de weg zit. Heb je de persoon benaderd die jou de mail stuurde. Laat hem anders nog eens een mailtje sturen met een test document in word opgemaakt. Anders wellicht eens een toetsenbord van een vriend lenen en even aansluiten. Tja het zijn zo maar gedachten, want ik denk dat jou word progje niks mis mee is, dus dat de oorzaak wellicht daar aan ligt. Ben benieuwd.:confused:
 
Het 2e hands toetsenbord functioneert op mijn andere pc inmiddels zonder problemen.
Maar dan nóg kan het wellicht een eerste virusreactie hebben gegeven op de 1e pc en dan nu kennelijk niet meer. Kan zoiets (?), ik weet het niet.
Zie elders mijn reactie:
Ik ben overigens bezig met de afzender om dezelfde email naar mijn tweede pc, ook Outlook 2003, te sturen en dan eens kijken of het zich juist met die e-amil herhaalt.
Bedankt voor de steun.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke succes ermee. Hoop op een oplossing voor je. Gr Manamana;)
 
Vandaag had ik hetzelfde met een email van iemand anders.
Omdat het een reactie betrof op wat vice-versa-emailverkeer, waarin ook wat afbeeldingen en links stonden, heb ik de hele emailsliert daaraanvoorafgaand in de originele laatste email eens gewist, de email opgeslagen en vervolgens bij DIE email op de Beantwoordknop gedrukt.
En toen schakelde e.e.a. neit meer over op de Outlookeditor.
Dit geprobeerd met de bewuste email, die aanleiding was voor dit onderwerp, en pas toen ik alle voorgaande emails ook daar had gewist enz. enz., ook daar geen problemen meer.
Kennelijk zit het 'm in de inhoud van de email, die benatwoord wordt.
Mn of daar afbeeldingen en links in staan....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan