E-mail spoofing

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo

Mijn hotmail adres wordt gebruikt door derden om emails namens mij te sturen. Ik ben dus slachtoffer van email spoofing.
Het vervelende is dat ik elke dag een stuk of 50 mails moet verwijderen die namens mij verstuurd zijn, maar die weer teruggestuurd zijn (post delivery failure oid).

a) kan ik het spoofen van mijn adres op dit moment nog stoppen?
b) kan ik iets doen tegen al die mails die worden teruggestuurd elke dag?

Heel erg bedankt alvast!

Ja, maar dat helpt niets. Als je eenmaal in hun systeem zit...

Tja, en je kunt natuurlijk gewoon als afzender ieder willekeurig adres gebruiken, dus wachtwoord aanpassen zal je niets helpen, omdat ze helemaal geen toegang tot je account hebben. Ik heb het ook een tijdje gehad hier, heb gewoon een regel gemaakt die alle NDR's meteen in de vuilnisbak gooit.

In hotmail:
Options (rechts boven)
More options
Customize your mail
Automatically sort e-mail into folders
New filter
Subject contains "undeliverable" (of wat er dan ook maar in staat)
Deliver to Junk

Ik kreeg vanochtend de volgende mail van ene Rex (antispam6@mailinblack.com) als reactie op een via mij verzonden spam mail met als onderwerp 'hi':
------------
Dear Sir, Madam,

Our policy in security and the fight against spam requires our outside senders to be recognized in order for their messages to be accepted.

You are certainly receiving this message because it is the very first time that you have sent me a mail.

For your messages to be forwarded to me, simply : http://asp6.mailinblack.com/v/?B130970093&tmstp=20100113112217&tk=message_confirm&tkid=7594&lang=2

This identification needs only to be done once. All your future messages will come straight to me.

Thank you very much for playing your part in the fight against spam.

Sincerely yours,

rex
----

Is dit weer een spam mail of inderdaad een mogelijkheid om het spam probleem op te lossen denken jullie?

Dat zou alleen maar nodig zijn als je Rex een mailtje wilde sturen - je wordt dan als het ware op een whitelist gezet. Aangezien jij hem niet wilde bereiken kun je dit dus gewoon negeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan