E-mail van pc naar notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

8bits+

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Mijn email komt binnen op mijn pc.
Windows XP Pro, Office 2003 Pro.
Ik selecteer de map die ik vind via;
Documents en Settings - Local Settings - Applic. data - Identities - 1F6B7AE enz. - MS - OE.
Dat gaat naar gedeelde documenten.
Komt binnen op de laptop.
Waar plaats ik dat dan?
In de map zoals bovengenoemd?
En dan?
Dank voor de moeite die je doet om me te antwoorden.

Dus de bedoeling is dat je op beide computers dezelfde mail kunt bekijken? Met nieuwe mail kun je dat makkelijk doen.
In Outlook Express: Extra -> Accounts -> Eigenschappen -> en het tabblad 'geavanveerd'. Daar moet je ' bericht op server achterlaten' aanvinken. Dan kun je op beide computers de mail bekijken. Bij Outlook gaat dit ongeveer hetzelfde. Het antwoord op je eigenlijke vraag weet ik eigenlijk niet.

Als je gewoon Keep mail on server (of hoe dat ook heet) aan laat staan en dan op de laptop ook je mail-account instelt... dan krijg je op beide computers de nieuwe mail. Alleen de oude mail mis je dan. Adresbestand kun je vast wel exporteren en dan weer importeren.

Andere optie... als je bijvoorbeeld alleen op je laptop mogelijke nieuwe mail wilt onderscheppen... alleen op de laptop je e-mail account met keep on server instellen.
Je desktop PC moet dan uiteraard niet continu aanstaan met Outlook actief want dan kaapt ie nog de mail weg voordat de laptop um ziet.

De bedoeling is als volgt.
Ik heb op de desktop 300 MB aan mailberichten.
Die wil ik overbrengen naar de laptop.
Daar kan dan 200 MB van laten vervallen.
Nieuwe mail komt uitsluitend op de desktop binnen.
Wat van belang is 'buiten de deur' zet ik weer over.

Een beetje teleurgesteld.
Ik verwijs iedereen naar Helpmij.nl vanwege de fantastisch snelle antwoorden die je helpen je probleem op te lossen.
Nu een serieus probleem.
Hoe breng ik e-mail over van pc naar notebook.
Niemand die me helpt?

Je kan de mail ook gewoon doorsturen, is even werk, maar werk wel. (kan ook met een berichtregel)
Als het om bepaalde berichten gaat met een vast onderwerp of van een vaste verzender kan je ook een berichtregel aanmaken waarbij alleen die specifieke mail door laat sturen naar je laptop.
Deze truc werkt natuurlijk alleen als je een aparte account hebt op de laptop die je als geadresseerde kan gebruiken (maar ja, een gratis e-mail adresje is zo gemaakt)

Maak een map "Postarchief" aan op het bureaublad van je desktop. Open Outlook Express, en verklein het venster ervan zodanig dat je de map op het bureaublad ook in beeld hebt. Selekteer de berichten in je Outlook Express map (klik op het eerste bericht, scroll daarna naar het einde van de map, en klik op het laatste bericht terwijl je de Shift-toets ingedrukt houdt). Sleep de geselekteerde berichten met de linkermuistoets ingedrukt naar de map op het bureaublad.
De standaard-aktie is kopiëren - daarna moet je de berichten wel even verwijderen: selekteren zoals hierboven beschreven en dan de Del-toets gebruiken...
Na afloop kun je de map van het bureaublad naar de laptop verplaatsen - ik neem aan dat je weet hoe dat moet!

OK. In de map 'mail' staat nu alle email van mijn desktop op de laptop. Weer onderverdeeld in allemaal verschillende mappen. Wat ik niet nodig heb is verwijderd.
Hoe lees ik de email nu uit op de laptop?
Als ik nu op een map klikt gebeurt er niets.
Ik neem aan dat die naar OE moet. Maar hoe?

De omgekeerde weg... Zorg dat je de inhoud van de map op het bureaublad in beeld hebt op het ogenblik dat je, in Outlook Express, de doelmap hebt geselecteerd. Selecteer alle berichten in de map op het bureaublad en sleep ze naar de map in Outlook Express.

Beste helpers.
Het is me wat met eigenwijze mensen, zoals stommy.
Tussendoor bezig geweest en .... eureka.
Op de desktop ga ik naar de map in OE waar alle email staat. Zie mijn eerste bericht hierboven.
Ik selecteer alles en kopiëer dit naar de map gedeelde documenten. Alles wat hierin komt gaat draadloos naar de laptop.
Daar open ik netwerlocaties en vervolgens 'OE op de desktop'.
Ik selecteer weer alles en zet het, nu op de laptop, weer in de map OE.
En dat werkt perfect.
Met dank voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan