E-mail versturen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benthouse

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Ik ben op zoek neer een programma'tje dat een bestelformulier verstuurd per e-mail.

Het is zo dat in deze mail altijd een standaard bestelformulier (HTML) als bijlage moet worden bijgevoegd.

De ontvanger is altijd het zelfde bedrijf. De verzender moet eenmalig ingegeven kunnen worden.

Wie weet hier een oplossing voor.

In principe mag het verlopen via een standaard mail-client zoals Outlook(express) o.i.d.

Aan een mogelijk visual basic script waarbinnen deze parameters ingevuld kunnen worden heb ik denk ik al genoeg.
Dit script wordt dan vanuit een ander programma aangeroepen die bepaald wanneer dit plaats moet vinden. (Dit is geen probleem)

Groeten Cas

E-Mail automatisch versturen vanuit ander programma

Ik ben inmiddels een stuk verder. Heb een VB6 code gedownloaded, en hier en daar bewerkt. (Turkse taal vervangen voor nederlands)
Nu moet het volgens de ontwikkelaar kunnen om met een INI file te werken om verschillende parameters in te kunnen geven.

Ik heb in de broncode gezocht en inderdaad mogelijkheden gevonden. Echter het aanroepen en opstarten met deze parameters in de INI file lukt mij niet.
Ik ben een Newbie op het gebied van VB6 programmeren, wie wil mij helpen hiermee?

Het is de bedoeling dat er automatisch een e-mail bericht verstuurd wordt bij het bereiken van een bepaald vloeistofniveau. Er dient in dat geval automatisch een e-mail met een bestelformulier (bijlage) naar de leverancier gestuurd te worden.

Het opstarten vanuit een ander programma lukt wel, echter de vaste parameters ingeven en hierna het automatisch laten versturen en afsluiten lukt niet.

Voorbeeld script uit het programma:

Public Sub INIDenOKU(Dosya As String)
Dim Yt As String

' SaveINI Dosya, "Mail_Settings", "From", Yt
' SaveINI Dosya, "Mail_Settings", "To", yt
' SaveINI Dosya, "Mail_Settings", "Server", yt
' SaveINI Dosya, "Mail_Settings", "Subject", yt
' SaveINI Dosya, "Mail_Settings", "Attachment", yt
' SaveINI Dosya, "Mail_Settings", "Message", yt

With frmDemo
.txtFromAddress = GetINI(Dosya, "Mail_Settings", "From")
.txtToAddress = GetINI(Dosya, "Mail_Settings", "To")
.txtServer = GetINI(Dosya, "Mail_Settings", "Server")
.txtSubject = GetINI(Dosya, "Mail_Settings", "Subject")
.txtAttach = GetINI(Dosya, "Mail_Settings", "Attachment")
.txtBody = GetINI(Dosya, "Mail_Settings", "Message")
End With

'Mod = INI / PARAM / CLIP
'INIFile = PATH + FILE 'IF MOD=INI THEN INIFile<>""
'Send = NOW / AFTER
'GirFrm = HIDDEN / SHOW 'IF FROM SHOW
'StaFrm = HIDDEN / SHOW 'STATUS WINDOW (HIDDEN SEND)
'EndNow = AUTO END

'Arm = Command$

'INI EXAMPLE
'Arm = UCase(" Mod=INI & INIFile= C:\A.INI & GirFRM=HIDDEN & StaFRM=SHOW & Send=HIDDEN & EndNOW=True")

Bij voorbaat dank.....

Cas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan