e-mail verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

els j

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Daar onze pc wat vol wordt, wilde ik een opruiming houden te beginnen bij mijn e-mail. Toen ik binnen "verzonden" berichten een aantal mails had geselecteerd, klikte ik op "del". De pc liep toen vast. Ik kon niks meer beginnen. Zelfs ctrl+alt+del haalde niks uit. Vervolgens met d eknop de pc uit gezet en opnieuw opgestart. Ik kreeg het bericht dat er wat window betanden beschadigd waren en dat ik het hulp programma CHKDSK moets gebruiken om te herstellen. Ik wist niet waar dat zat en wat dat was en heb er geen gebruik van gemaakt. Wel heb ik een systeemherstelpunt gehanteerd van een dag ervoor toen alles nog goed was. Vanaf dat moment kan ik geen mails meer verwijderen. UIt geen ienkele box. Wie weet raad?????
We gebruiken Windows XP met als mial box Outlook Expres.

Het maakt niet uit of ik alle of enkele e-mails wil verwijderen. Ik kan nl niks verwijderen. Niet één tegelijk, maar ook niet een groepje tegelijk.
Verder klik ik de site aan naar waar verwezen wordt, maar ik begrijp niet hoe ik daar verder moet. Sorry, maar ik ben niet zo handig daarmee. Kan je me wat meer uitleg geven?

Ga naar verkenner - extra - mapopties - weergave en kijk of je daar hebt aangevinkt verborgen bestanden weergeven ofzo iets.
Klik rechts in oe op postvakin en neem eigenschappen: nu zie je een bestandsnaam waarin die map staat.
Ga in verkenner naar die map en verwijder daarin postvak verzonden items en ook de map verwijderde items.
Sluit oe af en ook de pc en dan alles terug opstarten en dan zou het inorde moeten zijn.
Je kan die mappen ook vinden met de zoekfuntie: *.dbx.

succes

Jean

Ik heb in lokaalstation D: een map OE unzipped gevonden. Hierin staan "verwijderde items" en "verzonden items" ALs ik deze verwijder, dan ben ik deze mappen ook in mijn outlook kwijt? Dan de pc opstarten en het probleem moet dan opgelost zijn? Heb ik dat geoed begrepen? Ik vraag het voor de zekerheid, want verwijderen kan je maar één keer doen he!

els j zei:
Het maakt niet uit of ik alle of enkele e-mails wil verwijderen. Ik kan nl niks verwijderen. Niet één tegelijk, maar ook niet een groepje tegelijk.
Verder klik ik de site aan naar waar verwezen wordt, maar ik begrijp niet hoe ik daar verder moet. Sorry, maar ik ben niet zo handig daarmee. Kan je me wat meer uitleg geven?

Duidelijker dan op die site kan ik het niet uitleggen helaas.

oke RAYMOND ik ben naar de site gegaan en heb stap voor stap gevolgd wat aangegeven werd. Ik heb de pc opnieuw opgestart en dat chkdsk heb ik aangeroepen om te herstellen. Er is echter nog niks veranderd. Ik kan nog steeds geen mails verwijderen.

JEAN42
kan je me ook nog zeggen of je denkt dat ik die mappen veilig kan verwijderen??

Als dat de goede mappen zijn dan mag dat zonder probs.

Het verwijderen geeft gelukkig geen problemen, maar jammer genoeg ook geen oplossing!
Nog steeds kan ik uit "postvak in" en "verzonden items" geen mials verwijderen!

Verwijder eens je tijdelijke internetbestanden en maak de map met cookies eens leeg.
Dit kan je doen bij de eigenschappen van internet.

De map die jij gevonden hebt met het .dbx bestand is hoogstwaarschijnlijk niet het goede. Normaal gesproken staan de .dbx bestanden in de map:

C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\Application Data\Identities\{6EC361C7-B836-47D3-964B-05DB78B1BCAF}\Microsoft\Outlook Express

Waarbij user je eigen gebruikersnaam zal staan. In deze map staan
Postvak IN.dbx
Postvak UIT.dbx
Verwijderde items.dbx
Verzonden items.dbx
Concepten.dbx

Als je geen mails wilt bewaren kun je al deze mappen verwijderen, let wel, Outlook Express mag niet opgestart zijn tijdens deze actie. Vervolgens start je Outlook Express, deze maakt zelf de bestanden opnieuw aan, maar dan compleet leeg.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost! Met het verwijderen van die map was het probleem er nog. waarbij ik wel moet zeggen dat de bestanden nog in de prullenbak aanwezig waren. Iemand vertelde mij dat ik de "dbx" moest veranderen in "old" . En dit bracht uitkomst! Bedankt voor al jullie meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan