E-mail verzenden lukt wel, dan weer niet, dan weer wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

superdodgy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Ik heb afgelopen vrijdag 2 e-mails verzonden naar twee bedrijven waarvoor ik werk. Ik ben er gisteren achtergekomen dat zij deze e-mails niet hebben ontvangen. Dat is erg raar.

Ik heb gebeld met @home en gevraagd hoe dat kan. Zij zeggen dat als mijn e-mail niet wordt verzonden, ik een bericht met een foutmelding krijg en/of dat mijn e-mail in Postvak Uit blijft staan. Dat is nu niet het geval. Ik heb geen foutmelding gekregen en er staat ook geen e-mail meer in Postvak Uit. In dat geval, zei de helpdeskmedewerker, ligt het aan de ontvanger, bijvoorbeeld aan zijn spam-filter. Maar dan zou toch elk mailtje van mij in zijn Spam-folder terechtkomen? En dat is niet het geval. Meestal komt de e-mail prima aan.

Ik snap er geen hout van... Hoe los ik dit nou op?

In dat geval, zei de helpdeskmedewerker, ligt het aan de ontvanger, bijvoorbeeld aan zijn spam-filter. Maar dan zou toch elk mailtje van mij in zijn Spam-folder terechtkomen?
Hoewel ik erg twijfel aan het verhaal van de helpdesk (er gaan ook wel eens gewoon berichten verloren zonder dat er een spamfilter aan te pas komt), is het niet noodzakelijk zo dat ELK mailtje van jou dan bij die bedrijven door de spamfilter wordt weggetoverd. Als jou afzendadres bij die bedrijven geblokkeerd zou zijn is dit wel het geval, maar spamfilters selecteren ook op inhoud, op woorden, op vorm, e.d. en zo zou het kunnen dat het ene bericht wél en het andere niet door die spamfilter wordt opgepikt. Wil je zekerheid over de reden van het niet toekomen, lijkt het me enkel mogelijk om dit - in overleg met die bedrijven - voor een tweede keer te proberen (als dat kan). Verstuur hetzelfde bericht opnieuw en informeer naar ontvangst. Geen voor de hand liggende procedure, maar de enige om te achterhalen of er een tijdelijk probleem is of een fundamenteel probleem bij de verzending.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan