e-mail verzenden naar vast adres

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
In Word heb ik een sjabloon gemaakt met een formulier.
Als dit formulier is ingevuld moet dit altijd naar dezelfde 2 personen worden verzonden.

Ik heb een knop gemaakt op dit formulier, het is de bedoeling dat als iemand daar op klikt het formulier automatisch wordt verzonden naar deze personen.

Ik heb een deel van de macro op kunnen nemen, maar moet zelf later de namen invullen en op verzenden klikken.

Weet iemand hoe ik dit moet maken?

(Ik weet wel hoe je een macro aan een knop kunt koppelen).

Misschien via een omweg

Nou, hoe het in Word moet, kan ik zo 1-2-3 niet vinden, maar ik weet wel hoe het in Excel kan. Voor mijn werk heb ik namelijk ook iets dergelijks gemaakt, en tot op heden werkt dat perfect.
Hieronder vind je de afgeslankte code die ik heb toegepast in mijn Excel bestand:

Private Sub VerzendEmail_Click()
Blad1.VerzendEmail.Visible = False
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=Array("persoon1@dinges.nl", "persoon2@dinges.nl"), Subject:="Onderwerp"
ThisWorkbook.Saved = True
Application.Quit
End Sub

Ter verduidelijking:

Voordat ik het formulier verstuur, maak ik de knop waarmee je het formulier kunt e-mailen "onzichtbaar". Daarmee voorkom ik dat de ontvanger de knop kan gebruiken (die ziet hem immers niet!). Na het versturen sluit ik Excel af, zonder het bestand en zijn eventuele wijzigingen op te slaan, en daardoor herstel ik de oude situatie weer.

Deze code kun je aan de knop hangen in een Excelwerkblad. Dat houdt wel in dat je je harde werk in Word om moet zetten naar Excel, maar dit werkt zeker!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan