e-mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
hallo

hierbij mijn vraag, als ik de laatste tijd een grappig e-mailtje met leuke dingen verzend,ze komen bij mij gewoon binnen niets aan de hand, maar zodra ik ze doorstuur, krijgen ze ze in computertaal allemaal letters, is er dan iets mis met mijn p.c????
Ik scan regelmatig met windows devender en met avg er wordt niets aangegeven dat er iets fout is. wat kan het dan zijn??

b.v.d. groetjes suffie

Dat ligt hoogswaarschijnlijk aan de geïnstalleerde software op de computer van de ontvanger van jouw mail. Als die ontvanger niet beschikt over het programma waarmee de bijlage geopend moet worden, bijv. Powerpoint om een .pps te openen, dan krijgt hij óf een foutmelding, óf zijn pc zal proberen met 'iets' de bijlage te openen, hetgeen dan resulteert in het verschijnsel dat jij beschrijft.
Ik neem aan dat je de bijlage bedoelt en niet de oorspronkelijke tekst van het mailtje zelf?

Hallo Qandor

Bedankt voor het antwoord, ook als er tekst die bij de bijlage staat is computertaal.
dus letters wat is hierop je antwoord, ligt dat soms aan mijn p.c.??

m.v.g. sufffie

Even voor de zekerheid voordat we langs elkaar heen schrijven:

ik bedoelde de tekst van de mail zelf, dus het mailberichtje zelf; iets als : Hallo Piet, bijgevoegd de presentatie.
Ik bedoelde niet eventuele in de bijlage staande tekst.
Hebben wij het dan nog steeds over hetzelfde?

hallo

meestal stuur ik gewoon een grappig mailtje zonder er iets bj te vermelden.
Maar dat ga ik nu dus uitproberen, dan hoor je hier nog van,oke

m.v.gr. suffie

Hallo

Bij meerdere e-mail vezonden met tekst o.a.[ hierbij een leuk mailtje] is goed leesbaar
maar de mail zelf met bijlage zijn letters. wat zou het zijn ????

groetjes suffie

Dat ligt aan de programmatuur die de ontvanger heeft, die is kennelijk niet toereikend om de bijlage te openen.

bedankt voor je reactie
Ik zal ze snel mogelijk informeren ,Dat het bij hun aan de progammatuur ligt en niet aan mijn p.c
hierbij is dan de vraag opgelost

m.v.gr. suffie

Vergelijk het maar met een Powerpointpresentatie (.PPS). Als je die naar iemand stuurt (als een bijlage) en de ontvanger heeft geen Powerpoint op zijn machine staan (MS Office) of een andere tool om een .PPS mee te kunnen openen, dan kun je verschijnselen ervaren zoals jij die in je vraag omschreef.

hallo

graag zou ik de e-mail toevoegen die ik verstuurt heb en die aan kwam met letters
ze hebben hem terug gestuurd naar mij hoe kan ik die invoegen in een nieuw bericht naar je
graag hierop een antwoord

b.vd. suffie

Laatst bewerkt:
Ik heb het e.e.a. geprobeerd maar helaas lukte het niet.

Wel heb ik de volgende tip gevonden : Klik

hallo gast0225

bedankt in ieder geval voor de moeite, ik weet het ook niet .zal nog even doorlezen wat je erbij hebt gedaan.
m.v.gr suffie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan