e-mail virus bombardement!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veke

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Berichten
137
Hoi allemaal,

Ik heb al twee dagen een heus virus-bombardement! Per uur zo'n 100 e-mails met allemaal onzin. Gelukkig worden ze eruitgeschopt door Norton maar het is wel best vervelend! Wat kan ik er tegen doen?:(
 
Kort en bondig. NIETS.

Iemand die uw e-mail adres(in de adresboek) heeft is besmet met een virus en dan ja..
Rustig afwachten en verwijderen maar. Spijtig.
 
zolang je geen e-mail terugstuurd zullen ze vanzelf stoppen.
Je kunt proberen om een bounce of zoiets te installeren
ik zal eens voor je kijken, (krijgen ze e-mail terug lijkt het alsof je mail adres niet bestaat)
 
Het zou goed kunnen dat het om het sober-virus gaat. Sinds maandagavond is is deze erg hard gaan verspreiden.
Zie ook dit nieuwsbericht: http://www.webwereld.nl/articles/35160

Wat je er tegen kan doen heeft vanzwam al gemeld.

Aan de afzender van de e-mail heb je niks, want deze zijn vervalst en is waarschijnlijk ook iedere keer anders.
 
@ Veke, nog iets vergeten te vragen. Welke provider heb je ? Bij Belgacom en telenet heb je de mogelijkheid in te schrijven op virus-mail scanning. die scant eerst je mails alvorens ze door te sturen.

Het is nu wel zo, de nieuwe variant is van Sobet is pas Zondag ontdekt, dus het zou ook kunnen dat ze een beetje achterlopen met de beveiliging.
 
Geplaatst door Veke
Hoi allemaal,

Ik heb al twee dagen een heus virus-bombardement! Per uur zo'n 100 e-mails met allemaal onzin. Gelukkig worden ze eruitgeschopt door Norton maar het is wel best vervelend! Wat kan ik er tegen doen?:(

Dat zijn er wel heel erg veel.Zorg er voor dat je de updates van norton elke dag bijwerkt en absoluut niet openen.Ik zou ook online nog een tweetal virusscanners hun werk laten doen en evt Stinger er op los laten.
Er is niet iemand die je een e-mail bom heeft gestuurd ?
 
Allemaal bedankt voor jullie sympathieke medevoelen.
Geen idee of iemand een e-mail bom heeft gestuurd. Ik vermoed van wel want Norton is ge-update en als ik scan is er geen virus.. Wat is nu het beste dat ik kan doen?:confused:
 
De dingen die eerder zijn gezegt.
- Virusscanner up-to-date houden.
- e-Mails gelijk verwijderen.
- Hopen dat het aantal mails snel minder wordt.
Als het om het sober virus gaat, gebeurt dit langzaam, maar gisteren en vanochtend was het nog erger.
- En hopen dat de persoon die jou adres en het virus op zijn computer heeft staan, snel het virus gaat verwijderen.
 
Geplaatst door rve123
De dingen die eerder zijn gezegt.
- Virusscanner up-to-date houden.
- e-Mails gelijk verwijderen.
- Hopen dat het aantal mails snel minder wordt.
Als het om het sober virus gaat, gebeurt dit langzaam, maar gisteren en vanochtend was het nog erger.
- En hopen dat de persoon die jou adres en het virus op zijn computer heeft staan, snel het virus gaat verwijderen.


Zo simpel is dat. Veel meer kan je niet doen.
 
Ok allemaal bedankt!

Ik doe updates van Norton aan de lopende band en ik hoop dat die rotzooi gauw voorbij is!:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan