E-mail werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

megabit

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Op een basisschool staan 2 directie-pc's. De 1e zit nog met de inbelverbinding. De 2e zit met het netwerk op de kabel aangesloten. Nu wil de nieuwe directeur de mail van een gratis HetNet abonnementje op de 2e pc bekijken. Ik heb de instellingen exact hetzelfde ingesteld maar toch kan ik geen mail versturen naar andere providers (wel naar HetNet). Hij zegt dat de domeinnaam waar een mailtje naar gestuurd wordt niet geaccepteerd wordt. Op de 1e PC lukt dit echter nog wel.

Als je de e-mails goed wil versturen, zorg dan dat de smtp instelling van het hetnet account de waarde heeft van de aanbieder waarmee je de kabelinternetverbinding opzet.

Geplaatst door hackerfrans
Als je de e-mails goed wil versturen, zorg dan dat de smtp instelling van het hetnet account de waarde heeft van de aanbieder waarmee je de kabelinternetverbinding opzet.

Maar ik kan van de 2e PC wel gewoon e-mailen naar anderen HetNet gebruikers.

Het zou moeten werken. Ik heb hier verschillende mailaccounts, maar die hebben allemaal de smtp instelling van het account waarmee ik op dat moment ee internetverbinding heb.

Zoals Hackerfrans het heeft gezegd.
Aangezien op PC2 de SMTP al voor de breedbandprovider is ingesteld, kan deze ook verzenden naar andere providers.
Dus neem dezelfde SMTP adres over van PC2 naar PC1.
Klaar.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ADSL-er
Zoals Hackerfrans het heeft gezegd.
Aangezien op PC1 de SMTP al voor de breedbandprovider is ingesteld, kan deze ook verzenden naar andere providers.
Dus neem dezelfde SMTP adres over van PC1 naar PC2.
Klaar.

Dat was al het geval. De instellingen zijn exact hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan