E-mail word zomaar als concpet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thoryd

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Ik heb een probleem met hotmail.

Als ik een e-mail wil maken, en ik typ een minuutje, word de e-mail automatisch in concepten opgeslagen..? Kan iemand mij hiermee helpen?

Er is recent gesleuteld aan Live/Hotmail.

Ik heb hetzelfde als jij, alleen is het bij mij het geval dat ik gewoon door kan typen nadat het bericht in Concepten is geland en ook gewoon verzenden. Zodra verzonden verdwijnt automatisch de kopie in Concepte.

Anderen die eerder vragen hebben gesteld hierover hadden het verhaal dat het bericht in Concepten ging, en ze daarna niet verder konden in hun mail behalve als ze het weer openden in Concepten (en daar kozen voor "Doorgaan met dit bericht").

Is dit laatste niet bij jou het geval, dan zou ik me daar geen zorgen over maken. Het werkt dan ong. zoals Microsoft Outlook, die (als standaardinstelling) elke 5 minuten een concept opslaat (voor het geval je computer crasht etc.)

Tijs.

Ik kan wel verdergaan met het bericht, maar het is gewoon zwaar irritant en ik vroeg me af of ik verholpen kon worden.

Ik heb even gekeken, en geen mogelijkheden gezien om het af te zetten.
Bovendien vind ik het zo slecht niet: Zoals gezegd lijkt het op een nieuwe veiligheidsmaatregel van Microsoft om te voorkomen dat bij Internet-toegangverlies etc. je bericht verloren gaat.

Hoe dit bij jou als "Zwaar irritant" overkomt terwijl je gewoon verder kunt gaan met je bericht zonder onderbreking snap ik helemaal niets van, maar zal wel iets specifieks van jou zijn.
Ik kon me de ergernis wél voorstellen bij die andere topic-starter waarbij het bericht niet (direct) afgemaakt kon worden en eerst via Concepten het bericht weer geopend moest worden om ermee verder te gaan.

Tijs.

@Paul-Rt: Bedankt voor het verplaatsen, hoort idd. niet in "Maak je eigen mailserver" thuis.

@topic-starter: Het is overigens ook mogelijk om je favoriete e-mail programma te gebruiken voor Hotmail ipv. het via een webbrowser te doen. Dan gelden de regels van het gebruikte e-mailprogramma als het gaat over opslaan in Concepten.
Zie hier hoe je een extra account kunt maken (afbeeldingen gaan over Thunderbird heb ik begrepen) en hier staan de instellingen voor een extra account in Outlook Express. Voor Windows Mail en Microsoft Outlook gelden vergelijkbare instellingen.

Nu duidelijk is dat het door jou genoemde gedrag gedrag van Hotmail/Live in een webbrowser niet te veranderen is, graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan