• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

e-mailadres opzoeken / sheets vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hoi!

Ik heb een bestand, zie voorbeeld, waar ik het volgende mee wil:

In sheet 1 is het bestand dat ik compleet wil krijgen
In sheet 2 staan soms ook e-mailadressen

Als in sheet 2 e-mailadressen staan die horen bij klantennamen die ook in sheet 1 voorkomen, dan wil ik in kolom O van sheet 1 het e-mailadres hebben.

Klinkt ingewikkeld en wazig maar als je het bestandje opent, zie je hopelijk wel wat ik bedoel ;)

Ik hoop dat iemand voor mij de verlossende code heeft :D

Alvast bedankt.

Groetjes,
Yvonne

Bijlagen

hoe zit dat?

In cel E?
Maar ik wil de uitkomst in Kolom O hebben, dan moet ik daar toch een code inzetten?

Ik snap het even niet :o

Je hebt gelijk!! mijn fout hij moet in O

=VERT.ZOEKEN(B2;'bestand 2'!$A$487:$B$492;2;WAAR)

Rode tekst: waar moet hij naar zoeken
groene tekst: is de tabel waar je alle email adressen in hebt staan.
blauwe tekst: het nummer van de kolom(in de tabel) wat er in het vak moet staan.

Als de tabel op een andere plaats staat moet je de groene tekst aan passen.

Anders kan hij het nooit vinden.

Dit zelfde geldt voor als de sheet naam anders is.

mischien

Is het misschien mogelijk dat je in mijn voorbeeld bestandje zelf de code invult en dat ik het vanuit daar kan zien, want het lukt me nog steeds niet.... helaas :eek:

Kopieer de formule en plak hem in cel O.
Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;'bestand 2'!$A$487:$B$492;2;0)

oh

mijn voorbeeld bestandje was fout zie ik :shocked: die begon bij sheet 2 pas bij regel 487 ofzo. Heb ik niet gezien met invullen dat het niet bovenaan het worksheet stond, dus moet eigenlijk zo:

regel 1: kopje naam / e-mailadres
regel 2: naam / e-mailadres
regel 3: naam / e-mailadres enz.
tot in totaal 642 regels

Hoe zou de code dan moeten zijn in cel O1 van sheet 1 (uitkomst e-mailadressen) ?

zoiets:

=VERT.ZOEKEN(B2;'bestand 2'!$A$1:$B$643 ;2;WAAR)

Als je deze dan in O2 invult.
Kan je hem doortrekken naar beneden

voorbeeld

Dit is mijn 'echte' bestand waar ik de gevoelige informatie heb uitgehaald.
Zou iemand het daar nog een keertje willen invullen... misschien :confused:

Bijlagen

Laten we het op houden dat excel en ik vaak vriendjes zijn, maar ook heel vaak niet :p

Ik dacht: met dat voorbeeldje hoef ik alleen de 'gevoelige' informatie er in te plakken en dan blijven de codes uiteraard gelijk. Krijg ik weer dit: #N/A

Ik werk vandaag tot 12.45 uur en daarna pas dinsdag weer, dus dan kijk ik of hier nog reacties staan en ga ik er mee verder.... :(

:o

Nog 1 vraag !

Het bestandje is zo goed, maar nu zou ik graag ook willen dat aan de selectiecriteria wordt toegevoegd dat ook kolom DEF (voorletters / tussenvoegsel / achternaam) overeen moeten komen met kolom BCD van sheet 2 ((voorletters / tussenvoegsel / achternaam)

Kan iemand voor mij die code invoeren?

Ik wacht het af..

Groetjes,
Yvonne

Bijlagen

Hoi!

Hij geeft als uitkomst in kolom O (sheet 1) nu als uitkomst een voorletter weer in plaats van een e-mailadres... zit er een foutje in de code?

Groetjes,
Yvonne

Je hebt gelijk!! mijn fout hij moet in O

=VERT.ZOEKEN(B2;'bestand 2'!$A$487:$B$492;2;WAAR)

Rode tekst: waar moet hij naar zoeken
groene tekst: is de tabel waar je alle email adressen in hebt staan.
blauwe tekst: het nummer van de kolom(in de tabel) wat er in het vak moet staan.

Dan moet je de blauwe 2 veranderen, in de juiste kolom. Hij staat nu op kolom met voor letters. Dat moet dus van links naar rechts geteld het nummer van de kolom worden ingevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan