e-mailadressen van excell naar outlook-verzendlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Britte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo!

Voor mijn werk moet ik een mailtje de bus uit doen naar een specifieke doelgroep waarvan alle e-mailadressen op dit moment in een excellbestand staan. Het zijn er +/- 400 en het lijkt me niet mogelijk/handig om die allemaal in het CC-vak over te typen. Kan ik daar een apart outlookbestand van maken misschien? Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt,

Britte Hermans

Aangenomen dat ze allemaal in dezelfde kolom staan: kolom selecteren en kopiëren en vervolgens plakken achter aan/cc of bcc. Ze komen dan waarschijnlijk allemaal onder elkaar te staan, maar als je op verzenden klikt zie je dat dat verandert en komen ze naast elkaar te staan.

Hoi Britte,

Neem eens een kijkje op de site van Ron de Bruin.
Dat is een Excel MVP (Most Valuable Professional).
Zijn site staat barstensvol met allerlei Excel-macro's op het gebied van mail versturen m.b.v. Excel.
Daarnaast staan er nog allerlei andere handige tips en macro-codes.
Het is weliswaar allemaal in het Engels, maar desondanks toch goed te volgen.

www.rondebruin.nl

Het gedeelte waar je m.b.t. jouw vraag de benodigde info kunt vinden staat hier :

http://www.rondebruin.nl/mail/folder3/message.htm/

Veel succes ;)

Hallo!

Voor mijn werk moet ik een mailtje de bus uit doen naar een specifieke doelgroep waarvan alle e-mailadressen op dit moment in een excellbestand staan. Het zijn er +/- 400 en het lijkt me niet mogelijk/handig om die allemaal in het CC-vak over te typen. Kan ik daar een apart outlookbestand van maken misschien? Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt,

Britte Hermans

Hoi,

Kan je een bijlage van dat excelbestand toevoegen?
Hierin hoeft alleen de eerste rij met veldnamen te staan.
Krijg je hem terug met de juiste veldnamen voor import in Outlook contactpersonen.
Twee opmerkingen nog:
1. Als je voor het bijhouden van contactgegevens dit bestand altijd gebruikt en ook van plan bent dat te blijven doen, kan je beter een samenvoeging doen of de manier waarop flow10 heeft aangegeven.
2. Als je van plan bent om die contactpersoongegevens voortaan bij te houden in Outlook, kan je ze beter eenmalig importeren.

Laatst bewerkt:
Britte,

Ik weet niet of je het nog nodig hebt.
Maar ik doe het via Word.
Extra, Brieven en verzendlijsten, Afdruk samenvoegen en klik e-mail berichten aan.
Je kan daarna de excel bestand eraan vast koppelen en de e-mail (brief) nog persoonlijker maken door bv. naam te koppelen in bepaalde velden.

Succes
Pieter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan