E-mailberichten op CD-R archiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.M. Rolvink

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Ik wil graag (een deel van) mijn e-mailberichten veilig stellen door ze op een CD te branden.
Vraag daarbij is hoe pak ik dat aan? Waar slaat Outlook deze op (ik kan ze niet met de verkenner vinden)?
Ik heb urenlang pogingen gedaan via Outlook/bestanden importeren en exporteren. De meeste opties gaan over importeren; één optie biedt de mogelijkheid: exporteren naar bestand. Daar aangekomen krijg je weer verschillende opties als: scheidingslijn waarde (dos of windows) en hetzelfde voor tabgescheiden waarde; of pst. bestand of access.
De scheidingslijnwaardekeuze en acces en ook txt verplaatsen de informatie wel, maar allen onvolledig.
Bij de scheidingslijngescheiden waarde wordt alles in Excell-formaat geplaatst en kopieert niet de datum van het bericht mee. In tab/txt. formaat is alles te lezen in o.a. Word, maar daar is nauwelijks te zien waar het ene bericht eindigt en het volgende begint.
Een bijkomende vraag is hoe zit het met de attachments? Die vind ik al helemaal nergen terug bij het exporteren.
Misschien zoek ik wel een te ingewikkelde oplossing voor het probleem.
Is er iemand met ervaring die mij kan helpen om de opzichzelf simpele doelstelling: veilig stellen e-mailverkeer met attachments door ze op CD te branden; te realiseren??
Bij voorbaat dank!
Richard M. Rolvink

Probeer het eens met zoeken in Helpmij. Je vraag is aan de orde geweest. Met antwoord en al.
Bij OE is de uitgang voor de post *.dbx. Je kunt in OE zelf een reserve map laten aanmaken in b.v. mijn documenten. Werkt erg handig.
Zoiets zal ik Outlook ook wel mogelijk zijn.
Ik zal ook even kijken met zoeken.

Hier staat in ieder geval dat de extensie *.pst is.
Dan kun je ze in ieder geval met zoeken op je pc vinden.
En zoek voor de volgende keer bovenstaande mogelijkheid op. Veel handiger.

Laatst bewerkt:
Wel dichterbij, maar nog niet de echte oplossing gevonden!

Elisa bedankt; we zijn een stapje dichterbij gekomen.
Mijn vraagstelling is gebaseerd op Outlook (waar ik zelf gebruik van maak) en mijn buurman Willem gebruikt OE en heeft dezelfde vraag. We zijn bij hem begonnen en hebben alle *.dbx- files op CD gebrand, dat ging prima en ze stonden er op. Maar nu de weg terug; we zijn met de verkenner naar de CD-rom gegaan en hebben een *.dbx- file aangeklikt, dan verschijn het bekende dialoogvenster met de vraag in welk programma geopend moet worden (bij buurman Willem was dat dus OE). Toen we OE aanklikte opende hij zijn standaard OE met de actieve bestanden die op de C- drive staan en zo kregen we dus nog geen inzage in de op de CD-R gebrande bestanden. Wellicht moet hij eerst een map aanmaken, zoals jij voorstelt in MIJN DOCUMENTEN en dan de CD-R inhoud daarna toe kopiëren om ze te kunnen inzien: dat moet nog uitgeprobeerd worden.
Jouw opmerking dat een en ander al eerder is behandeld met antwoord en al kan goed kloppen, want ik kwam bij een bericht van PASJA (08-07-2003 18:13) terecht en dat verwijst naar een Microsoft plugin voor Outlook (ik ben - als het werkt - geholpen, maar of er zoiets voor Outlook Express bestaat weet ik dus niet).
Natuurlijk hou ik me aanbevolen voor de meest simpele recht-toe-recht-aan-oplossing. Ik zou het probleem dan ook pas als opgelost willen beschouwen als we zowel voor Outlook als voor Outlook Express een bevredigende snelle methode hebben gevonden om (zeer wenselijk dus) de email berichten vanaf de gebrande CD-R weer even te kunnen inzien.
In ieder geval bedankt voor de reactie tot dusver

Richard M. Rolvink

Microsoft Outlook

Als het gaat over Microsoft outlook .

File \import and export
Import form a personal folder file (.pst)
Next
Hier geef je waar moet de pst file (dus je backup) bijv. C:\mijn documenetn\backup(of archife).pst

.nu heb je alle mailtjes veilig gesteld.

Je wilt nu deze terg halen.
Let us try this.
Eerste ga je naar je mail en open je inbox. Kiez een paar mailtjes die je niet nodig heb en verwijder ze.
Nu gaan we de pst file ophalen.
File \import and export
Export form a personal folder file (.pst)
Selecteer je inbox en vink de checkbox onderaan [Including subfolders]
Next(volgende)
Via browse ga je zoeken nnar waar de backup(of archife).pst geimporteered.waarschijnlijk
C:\mijn documenetn\backup(of archife).pst.
Finsh.
Daarna kun je het weten dat de pst is veilig gesteld in een pst file die kun je branden op een cd.

Sorry, R.M. Rolvink,

Ik was een maand op vakantie. Heb je ze inmiddels kunnen importeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan