e-mails niet meteen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Zodra ik mijn Outlook-mailbox open, wordt de mai geopend waar ik langs kom of op ga staan. Ik zou alle nieuwe e-mails graag dicht willen laten en pas geopend zien wanneer ik dat zelf wil.
Is dat in te stellen?
Oh ja, ik werk nog met Outlook Express!

Frank Bosch

Hoi,

Ja, hinderlijke standaardinstelling van microsof ..... die zouden ze standaard ánders moeten zetten.
Heeft te maken met het z.g. 'voorbeeldvenster' waarbij je als je op een mail klikt of met de pijltjestoetsen er doorheen bladert, de - beknopte - inhoud van de mail ziet. Sta je er dan even op (5 sec) dan wordt 'ie als gelezen beschouwd, wat natuurlijk - vooral bij een uitgebreidere mail - onzin is.
Het is net zoiets als 'koppensnellen' als je 's morgens de krant krijgt. En later lees je bepaalde artikelen nog eens écht goed door.

Er zijn twee manieren om het op te lossen:
1. Geen voorbeeldvenster meer: menu: Beeld > Indeling en dan onderaan het betreffende vinkje weghalen
2. Menu: Extra > Opties; tabblad Lezen en daar het vinkje weghalen bij 'Het bericht als gelezen markeren nadat het X seconden is weergegeven'.

Je kunt ook het aantal seconden verhogen bij de laatste optie, maar ja, écht werken doet dat natuurlijk ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan