E-mails op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

annelies1169

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Ik heb 2 pc's en wil van beide mijn e-mail kunnen lezen. Is het mogenlijk dat outlook de e-mails niet op de standaard lokatie zet maar in een map op mijn externe hardeschijf? Hoe krijg ik dit voor elkaar.

Hoi,

Uiteraard kan dat, maar wel met een aantal 'maren'.
Dus dat eerst ff:
- Als je in een netwerk werkt is er een voor deze omgeving geschikte oplossing om op meerdere lokaties met jou Outlook-gegevens te kunnen werken.

- Tegelijkertijd werken met ditzelfde bestand (Outlook.pst) is niet mogelijk en leidt tot problemen.

- Is de externe harde schijf ALTIJD beschikbaar?

- Gaat het om twee pc's of een pc en een notebook?

- Gebruik je Outlook (welke versie) of Outlook Express?

Grts, Tée

Hoi,

Ik werk met outlook versie XP. het is dus niet mijn bedoeling om tegelijkertijd er mee te werken. Ik wil inderdaat dat de bestanden. die outlook automatisch aanmaakt op de externe harde schijf zet dus dat ik de ene keer deze kan aansluiten op pc1 en de volgende keer op pc2. zodat ik dus op allebij de pc mijn e-mail kan lezen en bewaren. ik heb geen netwerk, maar wel internet op beide pc's. de pc's staan nl op verschillende lokaties. Webmail vind ik niet fijn om mee te werken omdat mijn mailbox zo vol is.

Hoi,

Gebruik je windows XP ?
Dat was ik nog vergeten te vragen.
Belangrijk om aan te geven welke stappen je moet ondernemen om de zaak zo voor elkaar te krijgen als jij wilt.
Voor zulke situaties is een USB-stick ook heel handig .... !!

Tée

ja op beide pc's heb ik windows XP. en ik heb een externe harde schijf die werkt op USB. 60 GB dus grooot genoeg lijkt mij zo.

Ok,

Op de pc waarvan je de outlookgegevens wilt 'delen' met die van de andere doe je het volgende:

- zorg dat outlook is afgesloten
- in de volgende map staat het bestand 'outlook.pst'

C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

- Verplaats (dus niet kopieren) dit bestand naar een (nieuwe) map op je externe harddisk.

- Start nu Outlook weer en je krijgt de melding dat het bestand met gegevens niet kan worden gevonden. Je krijgt daarbij ook de mogelijkheid om het nieuwe pad op te geven, waar Outlook.pst nu wél staat.

Dit is nu de nieuwe locatie voor je gegevens.

- Op de 'andere' pc verwijder je weer het bestand outlook.pst uit de map die ik zojuist aangaf (zorg dat outlook is afgesloten).
- Als je Outlook nu weer start, wordt opnieuw naar de lokatie van het bestand gevraagd.
- Je kunt nu hetzelfde doen als hiervoor beschreven, nadat je de externe schijf hebt aangesloten.

Tip: exporteer eerst je gegevens, zodat je een backup hebt.
Succes. Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan