• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

e mails versturen vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

morrigan965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
Hallo,

ik ben al enkele dagen aan het rondkijken op het internet. Om e mails te versturen vanuit excel.

Wat ik uiteindelijk wil bekomen is een planning waarbij ik kan kiezen wanneer mails worden verstuurt worden. ik heb eens een voorbeeld in bijlage gestopt. als ik in kolom c iets aanvink moet dit verstuurt worden zodra ik bovenaan op de knop verstuur klik, dit moet dan naar de persoon in kolom b verstuurt worden, het e mail adres van die persoon vind je terug op blad"email personen uitvoering". in kolom c vul ik dan zelf de datum in als ik het gevraagd heb en in "d" schrijf ik dan wanneer ik een antwoord heb gekregen, en het dus is afgewerkt. De tekst die moet verstuurt worden zou moeten aan het aan te vinken vakje hangen. maar hoe het in elkaar zal zitten als voor ieder vakje een appart gemaild word gestuurd of als alle mails voor een bepaalt contact persoon samen zitten in 1 mail heb ik geen flauw benul.

Ik denk dat alles stukken duidelijk word als het bestandje in bijlage eens word bekeken,

Extra achtergrondinfo:
-ik werk normaal met het progrmma van apple om mails te sturen "mail", in ik draai ook windows op mijn mac, dus als het programma van apple niet zou lukken kan ik outlook desnoods ook gebruiken
-ik gebruik het officepaket 2007
grtz Morrigan

Bijlagen

Heb je de zoekfunctie op dit forum al eens geprobeerd ?
Bij de exceltips van Ron de Bruin zijn ook verschillende codevoorbeelden te vinden voor e-mailen vanuit excel.
http://www.rondebruin.nl/tips.htm

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
ja de site heb ik al gevonden, maar om de VBA of VB code aan te passen heb ik er geen genoeg kennis enzo over, als iemand een beetje voormaakt voor mij :p of mij opweg helpt hoe je dit doet, de site is ook volledig in het engels en dit vermoeilijkt het ook nog eens voor mij toch

grtz Bart

Laatst bewerkt:
Veel duidelijker dan met Ron de Bruin kan het denk ik niet
Als je niet met VBA overweg kan dan zal een oplossing lastig worden.

Of je moet je eerst in VBA gaan verdiepen.

Ron

Waar of hoe kan ik me makkelijk bijscholen of info vinden voor vb en is wat ik vraag iets moeilijks of eigelijk niet, functies in excel enzo ken ik wel maar vb ben ik al eens aan bezig geweest met visual basic 2005 maar daar is het anders vind ik of niet,

waar kan ik makkelijk bijleren, liefst wel nederlands :p men engels is maar zo en zo

grtz Morrigan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan