E-Sata, Ahci, Hotplug ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Iedereen,

Ik heb pas een nieuwe pc met een Msi P54 Neo3 Moederbord erin.

De pc heeft een E-Sata bracket.

Nou heb ik een externe harde schijf met e-sata, als ik die aanzet als de pc al draait, ziet hij hem niet.

Echter als ik de pc opstart met de externe schijf al draaiend, ziet hij hem wel !

Dit zou met Ahci te maken hebben, waar vind ik dit en waar kan ik dit aanzetten ?

De bios heb ik al rondgesnuffeld, maar ik zie hem zo 1,2,3 niet.

Graag jullie reacties,

Mvg,
Mark Mensink

Op basis van de gegevens waar jij mee komt kan ik de handleiding op deze link niet vinden.

Geef ons de link naar de support-pagina voor je moederbord, en dan kunnen wij hier op het forum wel even in de handleiding kijken wat je eventueel fout doet of moet aanpassen.

Het zou met trouwens niet verbazen dat de E-sata aansluiting op de achterkant van je systeemkast zich bevindt. Ik denk dus (als ik hierin gelijk heb) dat je momenteel daarop niet aangesloten bent met een interne SATA disk-bracket, maar dat is mijn idee erbij.

We wachten wel af met welke link je komt.

Tijs.

Op basis van de gegevens waar jij mee komt kan ik de handleiding op deze link niet vinden.

Geef ons de link naar de support-pagina voor je moederbord, en dan kunnen wij hier op het forum wel even in de handleiding kijken wat je eventueel fout doet of moet aanpassen.

Het zou met trouwens niet verbazen dat de E-sata aansluiting op de achterkant van je systeemkast zich bevindt. Ik denk dus (als ik hierin gelijk heb) dat je momenteel daarop niet aangesloten bent met een interne SATA disk-bracket, maar dat is mijn idee erbij.

We wachten wel af met welke link je komt.

Tijs.

Ik ben niet heel erg beken met types en merken, op de doos staat MSI P45 Neo3.

http://global.msi.eu/index.php?func=prodpage2&maincat_no=1&cat2_no=170.com ??? is dit de juiste link ?

Ik heb zelf die E-Sata bracket aangesloten, Met een Sata kabel gaat hij naar het moederbord !

Mvg,
Mark

Als je moederbord wordt beschreven in deze handleiding, dan zie ik daar helemaal nergens staan dat je moederbord E-sata ook ondersteund.

Heb ik dus de juiste handleiding gelezen, dan is het heel fijn allemaal dat je een E-sata bracket hebt, maar is het moederbord niet E-sata geschikt. Dat betekent dus dat je inderdaad de bracket met de harde schijf alleen kunt aan- en afkoppelen als de pc is uitgeschakeld.

Tijs.

Als je moederbord wordt beschreven in deze handleiding, dan zie ik daar helemaal nergens staan dat je moederbord E-sata ook ondersteund.

Heb ik dus de juiste handleiding gelezen, dan is het heel fijn allemaal dat je een E-sata bracket hebt, maar is het moederbord niet E-sata geschikt. Dat betekent dus dat je inderdaad de bracket met de harde schijf alleen kunt aan- en afkoppelen als de pc is uitgeschakeld.

Tijs.

Maar als ik de harde schijf kan aankoppelen als de pc uitstaat, en ik start hem dan, dan ziet hij hem toch ook ? betekent dat niet dat de E-Sata dan werkt ?

In sw Handleiding staat dat het de ms-7514 mainbord is, ook staat er bij dat hij 2 sata ports ondersteund.

mvg,
mark

Ik heb het gevonden,

Ik had de bracket op de verkeerde sata aansluiting zitten waardoor het niet werkten !!

Mvg,
Mark

Ah.. Dan zat ik (gedeeltelijk) goed met de juiste SATA-aansluiting te kiezen (eerste posting).

Fijn dat je het gevonden hebt! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan