E-Tech ADSL Modem traag met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Bij het opstarten van mijn pc duurt het meestal ruim 1 minuut en 20 seconden voordat ik verbinding heb. Soms heb ik geluk en is het precies een minuut.

Hiervoor had ik een gewone usb adsl modem. Op dit moment heb ik een E-Tech ADSL Modem Router. Ik moet altijd eerst wachten totdat MSN messenger is opgestart alvorens ik een andere site kan openen.

Mijn vraag is of het normaal is zo lang te wachten, en of de E-Tech Adsl Modem Router een goede modem is.
Ik gebruik een pc (xp pentium 4, sp2)

:)

Heb ook een E-Tech ADSL Modem Router en heb er nooit problemen mee.
Als de modem aanstaat heb ik altijd meteen verbinding.

Heb jij misschien niet msn messenger aan staan als ie begint. Ik bedoel, ik moet meestal wachten als deze pas is opgestart alvorens ik andere pages kan openen.

Heb jij misschien niet msn messenger aan staan als ie begint. Ik bedoel, ik moet meestal wachten als deze pas is opgestart alvorens ik andere pages kan openen.

Heb jij misschien niet msn messenger aan staan als ie begint. Ik bedoel, ik moet meestal wachten als deze pas is opgestart alvorens ik andere pages kan openen. Ik zie soms ook een schermpje in beeld U HEEFT NU EEN LAN VERBINDING 2. Het is net alsof ie af en toe uitgaat.

PJnijm als je de eerste 2 nou even weghaald bij aanpassen dan word het niet zo,n rommeltje.

Ik start messenger altijd handmatig op.
Er is niet iets met je netwerkkaart?
Heb je misschien twee netwerkkaarten of pakt ie misschien de verkeerde netwerk uitgang?

Als ik jou was zou ik even de netwerkverbindingen nalopen.

Heb gelijkertijd een nieuwe netwerkkaart gekocht omdat ie niet standaard in deze Dell pc zat. Maar zie jij niet af en toe die melding U HEEFT NU EEN LANVERBINDING 2? Dit vind ik namelijk een beetje vreemd.

Misschien dat ik wel msn messenger niet standaard aanzet bij het aanzetten, kan inderdaad schelen.

Geplaatst door PJnijm
.... Maar zie jij niet af en toe die melding U HEEFT NU EEN LANVERBINDING 2? Dit vind ik namelijk een beetje vreemd.

Dat is mij nog nooit opgevallen.
Ik zorg er altijd wel voor dat ik de modum aan heb staan vòòr ik de pc aan zet.

Misschien heb jij die twee pceetjes niet aanstaan? Kun je de verbinding zien.......

Dat heb ik inderdaad uitgevinkt onder de eigenschappen van de kaart.
Als ik deze aanvink is het volgende te zien (bijlage).

Bijlagen

• afbeelding1.jpg
    afbeelding1.jpg
    8,9 KB · Weergaven: 25
Ik zie dat je dezelfde snelheid hebt. Duurt het bij jou ook om en nabij de minuut voor je verbinding hebt? Alvast bedankt........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan