e-tech en athome

Status
Niet open voor verdere reacties.

deboera

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Ik heb een athome internetverbinding + een e-tech wrtg04 draadloze router.
Via de LAN-aansluiting op de modem van athome heb ik een correcte verbinding, maar als ik de router ertussen plaats, krijg ik geen verbinding.

Wie kan mij de juiste instellingen van de e-tech geven.
Ik heb het volgende al gedaan:
- hostname= accountname van athome (=CP enz.)
- domeinname= home.nl

Ondanks dat ik dit allemaal doe, krijg ik geen internetverbinding.

De laptop ziet wel de router, dus er is een draadloze verbinding.
WPA en WEP zijn tijdelijk uitgeschakeld en de firewall van windows en de router zijn
ook uitgeschakeld.

Wie athome heeft en ook een e-tech router zou mij de juiste instellingen kunnen geven.

Met heel veel dank;

Hoi,

Omdat je eerst wel een verbinding had door je pc rechtstreeks aan je modem te koppelen, heeft @home je mac adress overgenomen van je pc. Je dient dit mac adres te " klonen" en ook in je router te zetten. Hierna zal je verbinding wel goed moeten werken.
Het kan ook zijn dat je je firewall (indien je die hebt) moet openstellen voor het ip nummer welke je krijgt van je router. Als dit ip nummer niet bekend is in je firewall, dan zal je pc ook geen verbinding kunnen maken. Dit kan je dus al proberen door je firewall even uit te zetten.

robbie32

Probeer eens om het modem van het stroom te halen en na een 30 seconden weer aan te sluiten (met de router er aan). Het kan zijn dat alles dan al werkt. Heb het hier ook gehad met een Belkin router.

@Home doet in elk geval niks met je MAC-adres, het klonen daarvan hoeft dus niet.

Bedankt.
Opgelost.
Eerst alles uit en daarna weer opgestart.
Waarom het de eerste keer niet lukte, snap ik niet, maar ja.
Probleem is opgelost.

Hoi,

Omdat je eerst wel een verbinding had door je pc rechtstreeks aan je modem te koppelen, heeft @home je mac adress overgenomen van je pc. Je dient dit mac adres te " klonen" en ook in je router te zetten. Hierna zal je verbinding wel goed moeten werken.
Het kan ook zijn dat je je firewall (indien je die hebt) moet openstellen voor het ip nummer welke je krijgt van je router. Als dit ip nummer niet bekend is in je firewall, dan zal je pc ook geen verbinding kunnen maken. Dit kan je dus al proberen door je firewall even uit te zetten.

robbie32

@home doet alleen iets met het MAC adres van het modem.
Wat er achter hangt maakt ze niets uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan