E-Tech modem poort 80 open

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dust
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dust

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
Hallo,

Ben in het bezit van een E-Tech 1050 V2 ADSL Multi PC modem waarmee ik via KPN verbinding heb met het internet.

Via de site www.grc.com selectie ShieldsUp! een pport scan uitgevoerd. Nu blijkt poort 80 (HTTP) open te staan, de overige poorten zijn gesloten en enkele stealth.

Op mijn LapTop zit ZoneAlarm Pro. Ik vermoed nu dat dit geen enkele nut meer heeft omdat ik ZoneAlarm toestemming heb gegeven om via het nieuwe netwerk verbinding te maken en dus ook poort 80 open heb staan.

Reeds zelf het één en ander geprutst maar tot op heden niet kunnen vinden hoe ik deze poort sluit zonder verbinding te verliezen met de modem voor de instellingen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Mijn voorkeur gaat er naar uit dat alle poorten stealth zouden moeten zijn.

Met mijn laptop bezoek ik het internet en heb er geen webserver achter draaien.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Na een tijdje... nou tijdje... de oplossing gevonden:

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by jessedej

Oh ja, misschien is het volgende nog wel handig om te weten voor gebruikers van een E-tech modem/router:

Als je na installatie van het modem nog poorten hebt die niet in Stealth modus staan, zodat elke willekeurige hacker met een eenvoudige port-scan jouw pc kan vinden, dan is dat vrij eenvoudig op te lossen.
(Voor wie het niet weet: je kunt checken of je poorten in stealth modus staan door bijvoorbeeld op de site http://www.grc.com op ShieldsUp te clicken (op de volgende pagina waar je dan op komt nogmaals op ShieldsUp clicken) en dan Probe My Ports aan te clicken. Dan krijg je te zien welke poorten er open staan, welke zichtbaar maar dicht zijn en welke onzichtbaar = stealth zijn.)

Als niet alle poorten in Stealth modus staan, kun je via het control panel van je modem (http://10.0.0.2) bij Misc Configuration bij de optie DMZ --> enabled selecteren. Bij DMZ Host IP vul je dan het IP adres in van een pc die niet bestaat (bijvoorbeeld: 10.0.0.250). Alle "verdachte pakketjes" worden dan rechtstreeks naar dit IP adres doorgestuurd en dat bestaat dus niet. Er komt dus geen respons (een niet bestaande pc kan namelijk niet reageren ) en dus lijkt het alsof er geen pc bestaat op jouw IP adres. Resultaat: alle poorten staan in stealth modus (weer te checken via www.grc.com).
(Voor wie het nog niet wist en voor wie het iets kan schelen: DMZ staat voor De-Militarized Zone.)

Je moet natuurlijk niet vergeten om na het veranderen van de instellingen even rechtsonder op Submit te clicken en daarna links op Save Settings. Dan zal het modem zichzelf resetten en dan is alles in orde.

Deze optie staat default uit bij dit modem, dus als je zo'n ding hebt, is het misschien verstandig om het even te checken. En in de handleiding staat het niet echt duidelijk beschreven. Ik vind het in elk geval wel een wat veiliger idee om te weten dat je wat minder zichtbaar bent voor de "boze buitenwereld" .
Kijk maar wat je er mee doet...

--------------------------------------------------------------------------------

Met dank aan Google en ADSL forum online

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan